Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Derailleur uit uitgelubberd derailleuroog afgebroken - Optie - Forum Wereldfietser

Derailleur uit uitgelubberd derailleuroog afgebroken - Optie

Zo, net de eerste dag onderweg vanuit Girona op de bekende route van Benjaminse, breekt het achterderailleur van het uitgelubberd ogende derailleuroog af, vouwt zich dan dubbel waarbij ook nog een net nieuw derailleurwieltje versplintert.

Het ging om een LX derailleur van een Koga Traveller uit 2004, 3 x 9 versnellingen.

Nu in het stadje Vic en ik ga morgen langs de fietsenmakers ter plaatse. Gezien het oude systeem, het versleten schroefdraad van het (waarschijnlijk frame specifieke) derailleuroog en de totaal kapotte derailleur, zie ik het geheel helaas somber in.

Wat voor opties resteren er nog? :(
Los padje dat je met de snelspanner vastklemt, en een nieuwe derailleur :idea:
van een wat goedkopere fiets zo'n los derailleuroog overzetten en daar dan de derailleur op. 2e en 3e plaatje.
[attachment=2]derioog1.jpg[/attachment]
[attachment=1]deioog2.jpg[/attachment]

of misschien is zo'n derailleuroog-verlenger te monteren? 1e plaatje

weet je het type van je (vervangbare) derailleuroog? want die is te bestellen en aan je op te sturen.

is er qua schroefdraad een insert mogelijk?

of al lassend wat materiaal toevoegen en er dan nieuwe draad in tappen/snijden? (daar heb je wel een kundige lasser/metaalbewerker voor nodig!)

Bijlagen

Wat mogelijk is, ligt er aan wat er van het derailleuroog over is, maar ook zonder derailleuroog kan het. Er zijn losse ogen die je bv onder de snelspanner klemt maar ook derailleurs die je rechtstreeks daaronder klemt. Het ligt dus vooral ook aan de voorraad van de fietsenmaker. Het kan uiteraard ook een tweedehands derailleur zijn.
Er is trouwens een Decathlon in Vic. Uiteraard gaat het daar ook om de voorraad en de bereidheid van de monteur om vindingrijk te doen.

Edit: er zijn al meerdere antwoorden met hetzelfde idee. :D
Dank voor de snelle reacties.

In mijn tasje met reparatie materiaal heb ik zo'n los derailleuroog van SunRace gevonden dat tussen de snelspanner geklemd kan worden. Misschien biedt dat perspectief.
De Decathlon in Manresa, hier dichtbij, heeft een 9 speed Alivio derailleur beschikbaar.

Zijn SRAM of Microshift 9 speed derailleurs compatibel met een verder Shimano systeem (shifters)?
Alivio is Shimano.
Een sram schakelaar kan gebruikt worden met shimano. De index moet wel het zelfde zijn
Microshift schakelmateriaal is in het algemeen compatibel met Shimano....