Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Icetoolz kettingpons pin vervangen - Forum Wereldfietser

Icetoolz kettingpons pin vervangen

Oke ik voel mij nu een beetje dom.
Vandaar deze vraag.

Ik heb een Icetoolz ketting pons. Zie onderstaand plaatje.
Daarvan heb ik de pin scheef gekregen. Dus op internet gezocht naar een pin vervanging.
En gevonden bij Hollandbikshop. Waarbij op het plaatje de hele pin staat. Dus met draaihendel enzo erbij. Maar waar je bij afhalen alleen echt een pinnetje krijgt.

Maar nu komt de domme vraag.
Het is geen schroefdraad. Hoe krijg je dat pinnetje eruit.
En de nieuwe er weer in?

Kettingpons die ik heb:
Afbeelding

Wat ik dus dacht te krijgen. Maar het is alleen dat deel met het rode rondje erom:
Afbeelding
O dat kan ook kapot.* :oops:
Voordat je hem met de pin in de bankschroef klemt, met kracht probeert en met een rest van de pin in het ding achterblijft:
https://www.icetoolz.eu/nl/contact

*: Er zijn kennelijk nog van die zeldzame dingen die ik nog niet kapot heb gemaakt gekregen. :D
Ik heb ze een mail gestuurd.
Verwacht er alleen geen respons op. Maar misschien denk ik te negatief.
Heeft iemand nog een idee hoe het werkt?
Gewoon trekken is het niet :oops:
Ik denk dat je ook niet bij de importeur maar bij de maker moet zijn voor je vragen en dus hier:
https://www.icetoolz.com/ec99/rwd1111/contact.asp

Wel raar trouwens dat je niet krijgt wat er op het plaatje staat, als ik de afmetingen mag geloven is die pin nooit 3.25 X 1.6 X 1.6cm
Het is louter speculatief en totaal niet op ervaring gebaseerd:

Als het pinnetje eruit ziet zoals op het plaatje (dus met een dikker deel) dan pers je het pinnetje er relatief makkelijk in maar er heb je die er niet zo makkelijk weer uit. Misschien dat het pinnetje er in koude toestand in is gezet en het deel met de schroefdraad heet was dan gaat het nog makkelijker door het krimpen en uitzetten. Het gat in het deel met de schroefdraad bevat een nauwer deel waardoor de verdikking er niet door past en het pinnetje er niet tijdens gebruik of rammelen in de fietstas uit kan vallen.

Afbeelding

Bijlagen

Dat pennetje zit los toch? Waarschijnlijk wordt het op z'n plaats gehouden door een felsrand.
Dan zou je de pen eruit kunnen trekken met wat gepast geweld. De fels-rand zal dan ver genoeg openen om de nieuwe pen er in te steken. Randje opnieuw felsen (hamertje tik) en dan zou die weer moeten werken als nieuw.
(niet te bang zijn: pons is toch al kapot, kan alleen maar beter worden).
Succes.

Groet,
Tom.
Ik heb nog een mail gestuurd naar icetoolz zelf.

Trekken heb ik al geprobeerd. Maar dat hielp niet.
Ik ga dat verwarmen proberen.

Het pennetje ziet er idd zo uit als op de foto.
Verwarmen: pennetje in water houden. Stevige vlam gedurende ca 5 seconden op de onderkant van het ding vlakbij de pen. Stoppen en zo snel mogelijk aan het pennetje trekken. Misschien kun je ook 10 seconder verwarmen proberen, maar dat heb ik dan niet aangeraden. :wink:
Voor 5 euro te koop bij Icetoolz. Op de derde foto zie je duidelijk het geheel: pinnetje inclusief de schroef.
I know.
En ik dacht dus ook dit gekocht te hebben.
Maar ik kreeg alleen de pin.
Tuurlijk kan ik die weggooien. En als nog deze bestellen.
Maar ik heb dat pinnetje nu eenmaal al hier liggen.
En het moet te vervangen zijn. Dus waarom niet proberen.