Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaude Achtertassen: Past daar een Ortlieb haak aan/op? - Forum Wereldfietser

Vaude Achtertassen: Past daar een Ortlieb haak aan/op?

Hallo medefietsers,

Ik het Vaude achtertassen.
Helaas al 3x een haak verloren, degene die rond de Tubus bagagedrager buis mag.
Nu heb ik gezien dat de halen van Ortlieb minder ruimte hebben tussen de tas en de bagagedrager dan die van Vaude.
(van het geklepper wordt je soms ook iet wat geïrriteerd).
Iemand dit ooit geprobeerd?
Benieuwd.

Groet Astrid
Je kunt een Ortlieb-rails met haken kopen en die op je Vaude-tas schroeven. Het zou me verbazen als de Ortlieb-haken op een Vaude-rails zouden passen.
alegre schreef:
di 24 mei, 2022 21:07
Hallo medefietsers,

Ik het Vaude achtertassen.
Helaas al 3x een haak verloren, degene die rond de Tubus bagagedrager buis mag.
Nu heb ik gezien dat de halen van Ortlieb minder ruimte hebben tussen de tas en de bagagedrager dan die van Vaude.
(van het geklepper wordt je soms ook iet wat geïrriteerd).
Iemand dit ooit geprobeerd?
Benieuwd.

Groet Astrid
bij Vaude haken heb je toch ook van die adapters om aan te passen aan de diameter van de dragerbuis?
Wat je soms ook ziet is dat mensen ipv adapters in de haken een plastic buis rond hun tubus drager hangen om die dikker te maken én te beschermen.
Ik denk dat dat klepperen opgelost kan worden en daardoor ook minder belastig op de haak en minder schade/breuk.
(een andere insteek om je probleem op te lossen misschien)?
Ik denk aan Loctite, een soort lijmachtig middel (borgmidddel heet dat) dat je op schroefdraad doet om te voorkomen dat het zomaar los gaat. Er zijn meerdere versies. Welke je moet hebben weet ik zo ook niet.
Of anders Bisonkit, een soort poor man's loctite die wel goed moet drogen. Of de schrefdraad vernaggelen met een waterpomptang. Of misschien zijn boutjes en/of moertjes te vervangen door een zelfborgende versie? Helaas ken ik de haken van Vaude-tassen niet goed. Drie keer een haak verliezen is wel irritant vaak ja.
Mogelijk is idd een verdikking aanbrengen tussen de haak die in de rails achterop de tas zit en de bagage drager stang die naar beneden loopt de beste optie.
Een die er voor gemaakt is. Heb al veel tape en ander zaken geprobeerd met kortdurende resultaat. Ga googelen waar ik die kan krijgen. Blijf het een vreemd ontwerp vinden. En denk idd ook dat Ortlieb haken niet in een rail van Vaude passen. Dank voor het meedenken
Groeten Astrid