Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies gevraagd: op vakantie met racefiets of toerfiets? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Advies gevraagd: op vakantie met racefiets of toerfiets?

Leon schreef:
do 26 mei, 2022 11:20
Ik had der uiteraard bij moeten zetten dat je de kettingslijtage beoordeelt met een kettingslijtagemeter. Gewoon even googelen en kopen. Een van de beste investeringen ooit.
Op jouw advies ergens een kettingslijtagemeter op de kop getikt voor een halve euro. Als ik de uitkomst van de foto in de bijlage goed begrijp betekent het dat de ketting sowieso vervangen moet worden, en dat deze al zo erg is versleten dat het ook aan te raden is om de tandwielen te vervangen. Klopt dit?
IMG_2124.JPG
Als het (te?) goedkope ding niet eens keer verkeerd op de harde vloer is gevallen zou je dat wel denken, afhankelijk van wat er in de gebruiksaanwijzing van dit meetinstrument staat natuurlijk.
Probeer het eens met een nieuwe ketting. Daar zou hij niet doorheen moeten vallen.
Afhankelijk van de mate van ellende hoef je niet meteen tandwielen te vervangen.
Zet er eerst een nieuwe ketting op, smeer deze met wat lichtvloeibare olie en ga voorzichtig fietsen. Dan merk je vanzelf over wat voor kransjes en/of voorbladen de ketting overslaat. Het is soms wel heel moeilijk om te bepalen of een ketting overslaat over een kransje of over een voorblad want zien kun je dit nauwelijks.
deesys schreef:
wo 25 mei, 2022 18:05
Koga Myata RoadRunner-C gekregen (gratis en voor niets!). IMG_2111.JPG
Wat zie ik voor vreemds onder aan de achterband? De reflecterende strip maakt een erg rare bocht.
deesys schreef:
wo 25 mei, 2022 18:05
Dag allen, bedankt voor de reacties en het delen van jullie voorkeuren! Ik lees dat er verdeeldheid is over frame, staal of niet.

Los van die discussie wil ik het jullie nog een tikkeltje lastiger maken. Ik heb namelijk van een familielid een oude Koga Myata RoadRunner-C gekregen (gratis en voor niets!). Het is een vrij oude fiets en heeft al een aantal eigenaren gehad. Ook het frame is wat bijzonder. Zie foto's in de bijlage.

Een aantal vragen:
- Wat in hemelsnaam is er aan de hand met het losgekoppelde frame met een vering in het midden?
- Zou deze fiets ooit geschikt zijn om een eerste fietsvakantie van een maand te doen?
- Zo ja, wat zou er aan moeten gebeuren? En kunnen jullie een indicatie geven van wat dit zou kosten?

Nogmaals bedankt voor het meedenken :D

IMG_2111.JPG
Volgens mij staan je voordragers er achterstevoren op. Bij mij staan ze er andersom op namelijk. Heb niet direct een foto ervan. Maar de gebogen delen steken bij mij naar voren zoals ze op de verkoopssite afgebeeld stonden.
Shorttrack schreef:
zo 29 mei, 2022 22:19
Heb niet direct een foto ervan.
Even teruggaan naar 26 mei in dit draadje. :D
Leon schreef:
zo 29 mei, 2022 22:34
Shorttrack schreef:
zo 29 mei, 2022 22:19
Heb niet direct een foto ervan.
Even teruggaan naar 26 mei in dit draadje. :D
Ik was inderdaad te snel :lol: zag het pas na mijn post.