Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ombouw randonneur naar race bocht. - Forum Wereldfietser

Ombouw randonneur naar race bocht.

7536F47E-0339-4D9A-B810-92FFB2AB69AB.jpeg
3D01DB06-01B4-4D7E-B249-C844AC3001A5.jpeg
EF7FF128-228F-4CD0-A517-0D167A8DDBDA.jpeg
F0C246AE-3056-46EA-BDB3-189AE6AFD5A3.jpeg
Budget randonneur,
Eerste foto hoe het stuur er uit zag.
Race rem schakel grepen gaan niet samen met v brakes, waarmee je juist beter remt en bredere banden kunt monteren. Bar end shifters zijn 100 euro en schakelen te ver van de rem voor mij, moeilijk doseren, hand moet los van stuur. En er zitten toch al shifters op?
Oude randonneur van 60 euro van nieuw vet en tandwielen voorzien.
Race stuur van een tientje, twee zadel stropjes samen 7 euro, de moderne race sturen zijn 31, .. mm, en toevallig de zadelstropjes ook. Enkel het binnenste randje er uitvijlen en wat zagen aan oude duimshifters, twee imbus boutjes van 40mm, (bevalt zo goed dat ik de originele lx schifters er later op zet), nieuw tektro rl 520, 25 euro (zijn ook sacco’s van 15euro), jagwire remkabel versteller van een tientje, ahead converter van 10 euro, voorbouw had ik nog (10 euro gebruikt te vinden), stuurlint komt er later op en ook een beter zadel. Voorrekje had ik nog, nieuw achterlicht met draadjes.
Ik heb nu een ahead voorbouw op een ouderwets. 1inch voorvork en kan moderne race sturen monteren. Stuur kan eenvoudig hoger en lager.
Remt perfect. Oude stuur was 1,8kg, zonder rem en shifters…
Is nu een hoge kwaliteit koga stalen randonneur of gravelbike geworden met een frame dat mhop beter is dan de salsa’s etc. Met automatisch licht, tubus, drie bidon houders voor 140 euro totaal. Bij jan hoedjes voor 10x meer te koop….
Nieuwe ketting en tandwielen tel ik dan niet mee (goedkope stalen voorbladen gebruikt die minstens zo slijtvast zijn dan de dubbel zo dure alu versies).
Nu nog tassen en mooi weer. En ja, het zadel staat te laag maar het is een cadeautje voor een langer iemand…
Fiets erg lekker!
Mooi, maar zijn er geen remschakelcombi's die wel met v-brakes werken? of wordt de fiets daar meteen 2 keer zo duur van?
Zijn rond de 200. Je kunt mini v brakes of problem solvers kopen maar dan heb je ook nog de road shifters nodig, en de prijs hiervan is ook flink, ook gebruikt.
Dit is ook veel steviger, rem schakel grepen op fiets vakantie of of road is kwetsbaar, de onderdelen zijn onderweg moeilijk te vinden. Hier kun je bij een afgebroken remgreep elke rondslingerende rem hendel monteren.
Goed gedaan man, echt super. behalve de match tussen remgrepen en remhoeven heb je ook te maken met de match tussen shifters en derailleurs, best een uitdaging om dat on-a-budget netjes te krijgen. Zadelpenklemmen gebruiken is echt een prima idee.

Dat oorspronkelijke stuur wil je wel vanaf wezen ja :shock:
Grandonneur schreef:
za 05 feb, 2022 20:07
Dat oorspronkelijke stuur wil je wel vanaf wezen ja :shock:
Misschien iets voor een Australische truck? :wink:
Het is best een mooie fiets geworden.
Mooi, maar zijn er geen remschakelcombi's die wel met v-brakes werken? of wordt de fiets daar meteen 2 keer zo duur van?
Op V-Brake nokken kan je Canti's zetten en die zijn wel compatibel met standaard race-shifters. Alle veldrijders reden tot voor schijfremmen zo rond. Zou een optie kunnen zijn als je toch race-shifters wil.
De cyclo cross remmen zijn in mijn beleving niet zo bijzonder, afstellen moet heel goed omdat de kabeltrek maar klein is, ook niet zo veel remkracht, cyclocrossers doen geen afdalingen met bagage.. Rem schakelgrepen vind ik ook gevoelig voor vallen etc bij een vakantie fiets, als er iets verbuigt of breekt heb je een uitdaging.
Ben hierblij mee, als ik gesponsord werd zouden er natuurlijk mooiere keuzes zijn, te veel hobby’s…