Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Velglint vervangen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Velglint vervangen

Oké, dus hier zou het in principe ook mee kunnen. Het is idd plak velglint. Ik kijk nog even wat ik doe, want deze was eigenlijk voor de andere set velgen bestemd. Vind het ook gewoon erg interessant hoe om te weten hoe dingen in elkaar zitten. En de velg maak ik zeker eerst grondig schoon met wasbenzine.
Na het plakken, meteen binnenband monteren en met max spanning oppompen. Velglint wordt dan met enorme kracht vastgeplakt in de velg. Zoals bekend: de kracht waarmee lijm wordt aangebracht is belangrijker dan de duur van het aandrukken.
sjefke schreef:
ma 05 dec, 2022 23:35
Na het plakken, meteen binnenband monteren en met max spanning oppompen.
Gaan we doen :D
Ik zou me daarna niet kunnen bedwingen om de band er niet af te halen om even te kijken of het gelukt is.

Verder heb ik nauwelijks ervaring hier. Meestal hebben wielen die aan fietsen zitten die ik koop al velglinten; kennelijk goede.
Onlangs nog velglint vervangen van een 24 inch wiel. Maat oude lint gemeten en hiermee naar fietsenwinkel gegaan voor advies. Werd snel met tevredenheid geholpen.
Geen probleem om die plaklint aan te brengen.
Buitenband en binnenband terug te leggen. Oppompen en fietsen maar weer.
Heb nu een velglint reserve.

Lint was her en der verschoven waardoor de 'spaakgaten' zichtbaar kwamen en waarschijnlijk een lekke band veroorzaakten. In het bos ver van huis (25 km). Met bandplakkers kon ik die dichtmaken. Kwam erachter dat ik mijn fietsenpompje thuis had laten liggen. Gelukkig stopte een mountainbiker die mij behulpzaam was. Naar huis fietsen gaf verder geen probleem.