Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp nodig bij aanschaf nieuwe fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hulp nodig bij aanschaf nieuwe fiets

Grandonneur schreef:
za 22 jan, 2022 17:38
Het gegeven dat TS de overstap van een confidence naar een worldtraveller overweegt doet niet vermoeden dat hij op zoek is naar de variant zonder voordrager.

De extrabonusvraag: "wat neem je ongeveer mee op vakantie, welke tassen wil je gebruiken?" is ook hier wel weer nuttig, als aanvulling op de lijst.
Voordrager vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Wij fietsen beide met de back roller classic en voor met de front roller city. Vorig jaar ook nog met een rack pack gefietst, maar deze is inmiddels overbodig omdat we langzaamaan steeds kleinere/lichtere spullen aanschaffen.
Jurr schreef:
za 22 jan, 2022 18:07
Minder, minder, minder...

...bagagegewicht ;)
Ja pfff en als het over de banden gaat is het ineens andersom zeker ofzo :|
Grandonneur schreef:
za 22 jan, 2022 18:15

Ja pfff en als het over de banden gaat is het ineens andersom zeker ofzo :|
Uiteraard. Iedereen aan de 27.5x3.0 / 75-584.

;)
Die voordrager en voortassen zijn een punt als je je zorgen maakt over die niet heel degelijke verende voorvork. En minder bagage fietst ook nog eens fijner al is dat vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Hebben jullie ook een draadje met tips over het vervangen van je stuur? :)
Tomm223 schreef:
za 22 jan, 2022 19:10
Hebben jullie ook een draadje met tips over het vervangen van je stuur? :)
Let op de klemdiameter waar de stuurpen het stuur klemt. Je komt vaak 25.4mm tegen, maar veel mountainbikes gaan tegenwoordig naar 31.8mm of zelfs 35mm.

Verder allerlei breedtes, backsweep in allerlei verschillende hoeken, upsweep in allerlei verschillende hoeken, rise in allerlei hoogtes. En dan kom je ook nog eens allerlei verschillende vormen tegen.

En dan heb je ook nog multi-positie oplossingen zoals bijvoorbeeld je huidige vlinderstuur, een Jones H-Bar, een Surly Moloko of een Koga Denham stuur.

Ook kun je nog allerlei dingen toevoegen aan sturen zoals bar-ends, inner bar-ends, triatlon/ligsturen en nog veel meer....

Naar racestuur/dropbars kan ook nog, maar dan zul je niet meer je huidige rem- en schakelgrepen kunnen gebruiken. Kostentechnisch niet de meest interessante oplossing om dat bij je huidige fiets te doen.

Kijk voor inspiratie eens hier:

viewtopic.php?f=23&t=34803
Jurr schreef:
za 22 jan, 2022 18:16
Uiteraard. Iedereen aan de 27.5x3.0 / 75-584.

;)

Vorige week was ik met een maatje onderweg die was overgestapt op 47-584. was er toch sprake van wat frustratie dat ie mijn 35-622 niet meer bij kon houden :lol:

Was misschien ook niet zijn habitat, maar dat heb ik hem niet verteld natuurlijk.

Tomm223 schreef:
za 22 jan, 2022 19:10
Hebben jullie ook een draadje met tips over het vervangen van je stuur? :)
Heb hiero nog best wat sturen en stems liggen, je bent van harte welkom.
Nog bedankt voor de tips allemaal! Ik heb er een hoop aan gehad.

Inmiddels een aantal aanpassingen gedaan, waaronder een ander stuur en stuurpen. Hij fietst nu top. Afgelopen weekend voor het eerst weer gekampeerd en eigenlijk geen last gehad van mijn verende voorvork. (Mede dankzij het efficiënt inpakken denk ik)

Zie foto’s :D (heel bijzonder, ze uploaden op de kop!)

Bijlagen

Zo te zien ben je er nog steeds helemaal ondersteboven van (-:

Leuk te lezen dat de fiets die eerst vervangen moest worden nu wel bevalt ;)
hé wat goed :D. En leuk dat je even komt melden.

Relatief simpele aanpassingen aan een fiets kunnen een groot verschil maken. Geniet ervan.