Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Keuze trekkingfiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Keuze trekkingfiets

Fort bouwde vroeger ook de Avaghon Series frames, en dat was altijd prima. Meilenweit had of heeft ook betaalbare fietsen op basis van Intec frames, hoewel ik nu niet veel meer zie op de site. Bij bedragen in de buurt van 2600 euro zou ik zeker ook kijken naar de minder dure nieuwe fietsen met Rohloff naaf. Met ketting, v brakes en alleen een achterdrager heb je nog steeds een prima fiets. Wat ik niet weet is hoe het staat met de leverbaarheid. Een collega van mij heeft 9 maanden moeten wachten op zijn Gazelle. Misschien is dit jaar wel een te slecht jaar om een nieuwe fiets te kopen.
Die Intec fiets is een mooie strakke fiets. Zou ik eerder voor gaan als voor een 2e hands Koga. Enige nadeel is onmogelijkheid ooit nog een riem te monteren.
Deze staat er ook altijd nog. Geen idee waarom ie nog niet verkocht is.

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... s-verlaagd


Zeker, een gebruikte fiets, maar ik denk dat ie in onderdelen al meer waard is dan de vraagprijs. Nihil risico dus.
Bert van Sprang schreef:
wo 19 jan, 2022 10:33
Die Intec fiets is een mooie strakke fiets. Zou ik eerder voor gaan als voor een 2e hands Koga. Enige nadeel is onmogelijkheid ooit nog een riem te monteren.
Ik vind dat dan weer een voordeel omdat je die fout dan in ieder geval niet kunt maken. :wink:
Als je op een nieuwe fiets jarenlang door rijdt geldt het een stuk minder, maar bij vaker wisselen kunnen de restwaarde en afschrijving ook nog meespelen. Om het even binnen dit topic te houden weet ik van Bert, Leon en Wim dat ze al jaren met dezelfde fiets onderweg zijn bijvoorbeeld.

Restwaarde zit zoals te zien bij Koga wel goed, al hoeft vraagprijs natuurlijk nog geen verkoopprijs te zijn. Bij Santos en idworx is dit natuurlijk ook geen probleem en ook Avaghon kennen steeds meer mensen. Maar de ToutTerrain staat al een tijd te koop, zou dat de naam zijn of zal daar de 26 inch wielmaat daar ook in meespelen? En hoe zullen een Velotraum of Intec zich daartoe verhouden?

Dit is van tevoren soms lastig te voorspellen. En nu met de pandemie en de daaruit volgende leveringsproblemen voor fietsonderdelen, en dus ook nieuwe fietsen, nemen de prijzen van zowel nieuwe als tweedehands fietsen een aardige vlucht omhoog.
Helemaal mee eens Jurr. Als je een identieke fiets zou kunnen kopen van een in Nederland alom geprezen merk in plaats van een Duits merk en je denkt deze fiets binnen 10.000 km te willen verkopen dan is die "sticker" zeker denk ik een aantal honderden euro's waard. De tweedehands inkopers staan ervoor in de rij.

Zelf vind ik de fietsen op basis van Fort frames reuze aantrekkelijk. Als vandaag mij VSF frame zou breken zou ik op zoek gaan naar een Fort frame en mijn wielen vervangen of ombouwen van 559 naar 622.

Die TT vind ik er op de foto's behoorlijk gebruikt uitzien. TT-liefhebbers hebben het daarentegen graag over hun mooie fiets, en ik moet eerlijk zeggen de TT's die ik op beurzen zag er altijd gelikt uitzagen.
Een TT koop je ook niet omdat hij goedkoop is.

Misschien dat de liefhebbers daarom niet echt op zoek zijn naar een niet zo goed als nieuwe tweedehands.