Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bij welke producenten kan je frames halen voor veel gewicht? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bij welke producenten kan je frames halen voor veel gewicht?

Thorn Nomad mk3?
Mr.peanut schreef:
vr 10 dec, 2021 15:41
Dus is mijn vraag welke merken zijn er nog meer en waar vandaan kan ik het importeren?

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel
Mijn vraag is wat je eigenlijk zoekt, meer dan ‘een sterk frame’. Beetje voorstellen doen die of niet relevant zijn of die je zelf al verzonnen had, dat heeft niet zo veel zin.

Prijsindicatie? Wanneer wil je het hebben? Hoe zit je op je fiets? Welke fiets had je, en ree die fijn? Ga je onderdelen overzetten? Voor- en achtertassen? Velgremmen? Derailleurs? Etc.
Mr.peanut schreef:
za 11 dec, 2021 07:12
Mr. Z schreef:
vr 10 dec, 2021 21:18
nicolevelo schreef:
vr 10 dec, 2021 21:10
Is dat 125 kg per velg?
Nee, zijn voor een fiets, niet voor een motorfiets :wink: hmm ok dat is wel een probleem misschien, en dat is bij de meeste 30mm velgen dus dan maar de RAD15 Storm26
Die Rad 15 storm26 zien er op het eerste gezicht interessant uit. De gewichts klasse is goed en bovendien is het prijskaartje ook erg aantrekkelijk :D
De Andra 40 is op slechts bijna 1/3 van de prijs nog steeds mijn favoriet....
Mr.peanut schreef:
za 11 dec, 2021 07:05
Shadow schreef:
vr 10 dec, 2021 18:17
Mr.peanut schreef:
vr 10 dec, 2021 16:34


wielen worden sputnikies :)

wat zijn shadows tips kan er niets over vinden.
Waar ga je mee rijden? derailleur? brede banden? dan geen Sputniks nemen, met 19mm is die velg te smal naar huidige inzichten. minimaal 25mm velg is toch wel fijn. Er zijn niet veel verschillende velgen die dat soort belasting leuk vinden.
Ik zou Hope PRO4 naven nemen als je het budget er voor hebt, maar er zijn goedkopere alternatieven.
Spaken DT Swiss Alpine 3 en messing nippels.
Hope pro 4 zijn te duur naar mijn smaak.
Derailleur
banden 2" 50 mm
Ik zal me wat verder verdiepen in de velgen. Waarschijnlijk andra 30 dan.
De Andra 30 is ook 19mm intern? Net als de Sputnik?
Welke naven denk je dan aan? Novatec?
Shadow schreef:
vr 10 dec, 2021 23:41
Mr. Z schreef:
nicolevelo schreef:
vr 10 dec, 2021 21:10
Is dat 125 kg per velg?
Nee, zijn voor een fiets, niet voor een motorfiets :wink: hmm ok dat is wel een probleem misschien, en dat is bij de meeste 30mm velgen dus dan maar de RAD15 Storm26
Heb je er al een paar in je handen gehad?
Ja, zagen er erg netjes uit, ga ze niet licht noemen maar als je ze vergelijkt met de smallere Andra 30 valt het gewicht ook wel weer mee.