Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gazelle Tour de l’Avenir met Randonneur aspiraties - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Gazelle Tour de l’Avenir met Randonneur aspiraties

Valentino Dailybiker schreef:
za 11 dec, 2021 12:50
Als het goed is zijn deze wel extra lang, zie ook bluemels met zo een spatlap maar dan wel korter
Volgens mij heb je deze besteld:
https://www.sks-germany.com/nl/producte ... black-set/
Lengte voorspatbord 680 mm
De matte versie met spatlap is 780 mm lang
De longboard versie met spatlap is 960 mm lang

Je kunt altijd nog zo'n spatlap er bij bestellen.
Valentino Dailybiker schreef:
za 11 dec, 2021 12:50
Correct me if i’m wrong maar dacht dat de tour de l’avenir een Champion mondial frame met oogjes is ( en 531 buizen)
Dat klopt wel ongeveer. De Champion Mondial A heeft ook oogjes en heeft nog iets meer 531-buizen (de Tour de l'Avenir alleen de centrale driehoek) en een wat andere afwerking bij de zadellug. Beide komen van de race-afdeling van Gazelle.
Of je verschil merkt is maar de vraag.
@non-fixie

Hoe bevallen die pasela s?

Zelf ben ik erg te spreken over de gravel king semi qua comfort, ze hebben alleen iets meer weerstand vergeleken met de marathons

Zijn de pasela s aanzienlijk comfortabeler zoals de gravelkimgs?
Valentino Dailybiker schreef:
zo 12 dec, 2021 10:20
@non-fixie

Hoe bevallen die pasela s?

Zelf ben ik erg te spreken over de gravel king semi qua comfort, ze hebben alleen iets meer weerstand vergeleken met de marathons

Zijn de pasela s aanzienlijk comfortabeler zoals de gravelkimgs?
De 28 mm Pasela PT vouwbanden zijn eigenlijk al jaren mijn standaardband, zeker voor toerfietsen. Licht, comfortabel, goed lekbestendig en ze zien er ook nog redelijk 'vintage' uit.

Of ze comfortabeler zijn dan Gravel Kings kan ik je niet vertellen; daar heb ik te weinig ervaring mee.

Omdat de Pasela's niet heel goedkoop zijn en ik het profiel ook wat grof vind, ben ik recentelijk wat gaan experimenteren met alternatieven in dezelfde prijsklasse (zo rond de €40/stuk).

Op de RIH van mevrouw non-fixie zitten nu 26 mm Panaracer Race C Evo 4-banden. Nog te weinig kilometers voor een definitief oordeel:

Afbeelding

Wat meer testervaring heb ik inmiddels met de Vittoria Corsa Control G2. En daar ben ik tot nu toe best enthousiast over. Op de Van Tuyl van pagina 1 zit de 25 mm-versie (meer ruimte heb ik daar niet). Doen qua gevoel wel denken aan de 25 mm's van Veloflex.

Een setje in 28 mm (26,5 in werkelijkheid) heeft dit jaar wat Eroica-ritjes in Duitsland, Limburg en Italië glansrijk doorstaan. Ze gaan vast geen 10.000 km mee, maar ze rijden lekker en kunnen wel wat hebben:

Afbeelding
Thx voor de info en mooie RIH :) gladde alu spatborden zijn ook wel tof! Nog tips waar ik zulke kan vinden niet te breed?

Een beetje meer profiel is opzich ook wel welkom tijdens de wat nattere dagen.. de Michelin dynamic Classic die nu op zitten zijn gewoon glad..
M gineering heeft alu spatbordjes, verschillende breedten. Idworx had belgische bordjes op hun road marathon, weet niet of deze nog ergens te krijgen zijn.

http://www.m-gineering.nl/spatborden.htm

Zijn ook mooie beugeltjes waarmee je je spatbord bij de rem even onderbreekt, bv op deze pagina
https://roadcyclinguk.com/how-to/mainte ... uards.html
Setje Bluemels besteld voor nu.... ff kijken als alles past ( en ook beejte bevalt :P )
Next on the list een klein rekje een weer een B17 ipv een c15 zadel.. dan hoef ik niet per se met een zeem trappen :P
Laat ons weten wat je ervaringen zijn. Ben wel benieuwd.

Glad leren zadel heeft ook mijn voorkeur. Schuurt een stuk minder. Eigenlijk wel jammer want ik vind die Cambiums best wel heel mooi.
Jazeker! Zal wat posten als het erop zit:)

Ja ik heb een beetje een haat-liefde relaties met de cambium zadels… heb een carved op mijn colmaro maar die is imo net iets te zacht/veert net te veel door.
Op de gazelle zit een ongesneden c15, plaatje van een zadel en het zit echt goed.. … maar je moet een zeem dragen.

Op de Kona heb ik een simpele b17.. ik heb ermee mtb gereden, lang getoerd en gebruik hem altijd zonder zeem. Echt een geniale zadel!

Heb ook een B 67 op de bakfiets, dat is echt comfy, maar je verliest echt veel trap kracht door de veren en brede dek.. een b17 is imo een gulden middenweg :)
Quick check:

Frame bied echt genoeg ruimte :)
Remmen wordt uitdaging mbt ophanging.

Zo op het eerste gezicht staan de shiny bluemels zo gek nog niet
EA2EA510-C567-438B-9DFD-F7FB1885E359.jpeg
Mooi! Dat donkerrood met zwart is een hele chique, en tegelijk onopvallende combinatie.

Ik heb diezelfde remhoeven gecombineerd met spatbordjes op de De Vos (uit de Westhoek, jawel) van mevrouw non-fixie. Als ik me goed herinner heb ik alleen het oog van de ophangbeugel wat moeten vergroten om de inbusmoer erin te laten passen.

Afbeelding