Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Scherpe uitstekende kevlar draden nieuwe band - Forum Wereldfietser

Scherpe uitstekende kevlar draden nieuwe band

Zoals gezegd in een ander topic had ik een setje Schwalbe Jumbo Jim fatbike banden aangeschaft. Ik weet niet of ik eea helemaal goed uitleg (tov velen nog maar een beginner) maar bij het uitpakken voelde ik al snel iets scherps bij de hieldraad van een van de banden. Even goed gekeken en rondom de gehele band steken aardig wat stekeligheden uit 😬. Dat zullen wel die kevlar draden zijn dacht ik. Maar dit hoort niet zo! Heb dit nog niet eerder meegemaakt. Wat moet ik hiermee? Komt dit vaker voor? Lijkt me niet zo fijn voor je binnenband.
5670F805-70BE-4CF7-A9B4-4402F6A900EE.jpeg

Bijlagen

De afwerking lijkt inderdaad niet zo fraai. Dat gebeurt wel vaker, al ken ik dit precieze euvel niet. Kun je die draadjes niet afknippen, of steken ze dan nog naar binnen?
Terugsturen...
Afknippen kan en ze steken niet richting binnenband. Het zou dan alleen even opletten zijn bij opleggen van de banden. Het zal waarschijnlijk niet lukken om zover te knippen dat het helemaal superglad is.

Terugsturen kan ook. Hoewel ik dat bij zo’n Duitse webwinkel net ff wat meer gedoe vind.Kocht de banden ipv €80 voor €40 per stuk (weet nu waarom😉) en zou het jammer vinden als de voorraad op is tegen de tijd dat mijn retour verwerkt is.
de voorraad op is tegen de tijd dat mijn retour verwerkt is.
Gewoon tegelijkertijd terugsturen en nieuwe bestellen.
Kan het zijn dat je de banden tegen een scherpe prijs hebt gekocht?

Dat is niet alleen een slechte woordgrap. Het kan serieus zo zijn dat ze een batch slecht geproduceerde banden niet kwijt kunnen (kopers sturen ze retour), en ze deze daarom in de digitale aanbiedingenbak gooien.
De Big Apples (559-50) die ik nu op de fiets heb vertoonden ook schoonheidsfoutjes bij de hieldraad waarvan ik me afvroeg of dat problemen kon opleveren. Ik had ze inderdaad ook gekocht waar ik ze te pakken kon krijgen voor een sympathieke prijs en ik schatte in dat het het terugsturen niet waard zou zijn, er kan ook met een tweede setje iets mis zijn zoals onrondheid. Tot nu toe is alles goed gegaan. Een nieuw setje hangt al klaar maar na 5600 km zijn ze nog prima.
Tja ik vind het een lastige dit. Heb niks tegen terugsturen en indien nodig doe ik dat zeker. Moet er nog even over nadenken. De prijs was dus absoluut ‘scherp’ te noemen!

Een slechte batch zou inderdaad kunnen, want de andere band had het ook enigszins, maar in beduidend mindere mate. Deze er wel opgelegd en al een ritje mee gemaakt.
Gewoon het probleem aankaarten en met foto's ondersteunen, dat kan toch?
Welke webshop is het?
Ik kijk even wat ik doe, misschien stuur ik een dezer dagen een mail. Het gaat om bikediscount.de
Oeps, verkeerde draadje. Sorry.