Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Velgen voor vakantiefietsen: "onderwerp gesloten'. Wat nu? - Forum Wereldfietser

Velgen voor vakantiefietsen: "onderwerp gesloten'. Wat nu?

Zonet merkte ik dat het topic "Welke velg voor 28/29" wiel en geschikt voor rohloffnaaf?" gesloten is.
Het lijdt geen twijfel dat de discussie ontspoorde door enkelingen die hun post beter verwijderd hadden.

Ik sta er echter van te kijken dat het hele topic nu als geheel gesloten werd. Het was nl een topic over techniek van vakantiefietsen in de rubriek 'mijn fiets: techniek en onderdelen". Dus helemaal to the point en waarover nog veel te zeggen viel. Wordt het topic na opschonen opnieuw geopend? Of hoe moet dat dan met forumleden die dit topic volgden uit interesse voor het onderwerp (en dat zijn er vast veel meer) ?
Ik denk dat dit draadje gewoon een herstart kan zijn. Als alle ooit gesloten onderwerpen vermeden moeten worden kunnen we het misschien alleen nog over buiscommandeurs hebben want over al het andere is waarschijnlijk wel eens onenigheid geweest.

Zijn je ideeën en vragen over velgen nog dezelfde?
Kun je anders je vraag herhalen of herformuleren?
Is toch een kleine moeite om Nicole vooraf even te informeren dat de moderator voornemens de hele discussie te verwijderen. Overigens vond ik het juist mooi dat het na wat onpasselijke omwegen door de forumleden zelf weer in de goede richting werd gebogen. Dus: moderators, houdt je een beetje in!
Bert van Sprang schreef:
wo 03 nov, 2021 20:55
Is toch een kleine moeite om Nicole vooraf even te informeren dat de moderator voornemens de hele discussie te verwijderen.
De discussie is (nog?) niet verwijderd, maar nog gewoon te lezen. Gereageerd worden kan daar echter niet meer.

viewtopic.php?f=21&t=36470
En wat zijn de criteria om topics te sluiten eerder dan de ongepaste posts te verwijderen en vervolgens de discussie weer openen (wat voor zover ik weet meestal gebeurt)?

UPDATE: In de forumregels lees ik:

Ingrijpen
Moderatoren houden de website zo veel mogelijk schoon door ongewenste teksten te verwijderen. Bij "kleine" overtredingen (bijvoorbeeld verkeerd onderschrift, ongewenste commerciële uitingen) kunnen ze je vragen het bericht aan te passen. Doe je dit niet of niet snel genoeg, dan zal de moderator het voor je doen en krijg je een waarschuwing.
Moderatoren informeren meestal als een bericht verwijderd is. Bij grotere overtredingen (overduidelijke spam, persoonlijke aanvallen, asociale berichten) verwijderen moderatoren berichten zo snel mogelijk. #


Sluiten van topics staat daar niet bij. Mijn vermoeden/ verwachting is dan ook dat er berichten zullen worden verwijderd waarna het topic weer open gaat.
nicolevelo schreef:
wo 03 nov, 2021 21:40
.. Mijn vermoeden/ verwachting is dan ook dat er berichten zullen worden verwijderd waarna het topic weer open gaat.
Ik hoop dat de Mod dan ook de uitingen van asociaal gedrag wegpoetst. Want ook al ben je volgens sommigen een expert in een vakgebied en voeg je inhoudelijk nuttige inzichten aan de discussie toe, dan is dat m.i. nog geen vrijbrief om anderen te kakken te zetten.
Het originele draadje is weer geopend. Draadjes worden weleens gesloten, als de moderator even geen tijd heeft om het rustig door te lezen en eventueel dingen weg te halen of aan te passen. Aangezien het draadje weer geopend is gaat deze dicht.