Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietslader van digicorder - Forum Wereldfietser

Fietslader van digicorder

Beste mensen,

Wrschl is jullie antwoord nee maar ergens hoop ik op een ja dat het mag voor 1 keer.

Ik heb een minerva voyager confort.
Helaas ben ik de lader vergeten tijdens mijn reis.
De fietsenmaker heeft dit type lader niet.

Mag ik de voeding van een digicorder van telenet gebruiken voor de fiets enkele uurtjes te laden?

De batterij is normaal 42 volt en enkele ampere denk ik
De digicorder is een stekker voor 12 volt maar past wel in de opening, toen ik zonder stroom teste of deze lader paste hoorde ik wel effe een fluittoon dus heb de voeding direct afgekoppeld en het leek me beter om eerst raad aan experts te vragen.

Eventuele warm worden van de lader kan ik bijblijven en afkoppelen na uurtje of twee wanneer deze te warm wordt maar mijn grootste schrik is om de batterij stuk te maken en niet opgeladen te zijn

Vriendelijke groeten.
Ik zou je vraag op Tweakers stellen, daar is toch meer expertise op het gebied van ebikes en electronica.

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 28790/last

Voeg een foto bij van de lader die je wil gebruiken (vooral de sticker waar de waardes opstaan), een foto van de accu (vooral de sticker waar de waardes opstaan) en liefst ook de specs van de Minerva lader (als je dat niet weet moet Minerva je dat kunnen vertellen).

Als je Duits mactig bent is https://www.pedelecforum.de/ een andere plek waar je techneuten zal vinden.
Beetje vaag verhaal, eerlijk gezegd.

Het is "op reis", maar wel maar "voor 1 keer".
Dan zou ik zeggen:
- fiets zonder ondersteuning
- breek de reis af en neem de trein naar huis, met fiets en al
- neem de trein naar op en neer om de lader te halen
- laat iemand de lader brengen

Of denk ik nou te simpel?
Kevin1988 schreef:
di 19 okt, 2021 16:52


De batterij is normaal 42 volt en enkele ampere denk ik
De digicorder is een stekker voor 12 volt maar past wel in de opening, toen ik zonder stroom teste of deze lader paste hoorde ik wel effe een fluittoon dus heb de voeding direct afgekoppeld en het leek me beter om eerst raad aan experts te vragen.

Dus je denkt met 12Volt een batterij van 42 Volt te laden?
Daar stopt het gewoon hoor...
Selectief quoten maakt topics overzichtelijker. 💡