Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskeuze hulp VSF TX400 of Koga worldtraveller - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietskeuze hulp VSF TX400 of Koga worldtraveller

Idee van surly is eigenlijk wel een goeie. Leg de geometrie eens naast koga/VSF. kijk hier anders eens https://www.surlybikes.nl/index.html#


Maatje S lijkt wel wat van voorradig. Heb je een uitgangspunt. En wie weet, een prima fiets.
Lotte369 schreef:
wo 13 okt, 2021 00:19
WIL JE OOK EEN TWEEDEHANDS FIETS OVERWEGEN?
Niet direct

HEB JE BEPAALDE FIETSEN OP HET OOG?
De VSF tx400
Koga worldtraveller
"WIL JE OOK EEN TWEEDEHANDS FIETS OVERWEGEN? Niet direct"

Desondanks...https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... sPage=home
Zo vaak komt er geen VSF400 maatje 47 voorbij.....
mikefiets schreef:
do 14 okt, 2021 12:36

Zo vaak komt er geen VSF400 maatje 47 voorbij.....
kwam

;)
Heel jammer dat de Surly Troll uit productie is. Hier is tie nog te koop, ook nog in een klein maatje:
https://www.freewheelbike.com/product/s ... 1887-1.htm
Jurr schreef:
do 14 okt, 2021 13:00
mikefiets schreef:
do 14 okt, 2021 12:36

Zo vaak komt er geen VSF400 maatje 47 voorbij.....
kwam

;)
Wauw, daar zat maximaal 24 minuten tussen......
de plaastsing van mijn reactie en verwijdering van de fiestadvertentie!
(je zou bijna een oorzakelijk verband gaan vermoeden :D
sjefke schreef:
do 14 okt, 2021 16:45
Heel jammer dat de Surly Troll uit productie is. Hier is tie nog te koop, ook nog in een klein maatje:
https://www.freewheelbike.com/product/s ... 1887-1.htm
Ook de Disc Trucker 26" is in erg kleine maten verkrijgbaar...
in m'n dorp komt een Avaghon S26 in maat 48 cm te koop. Rohloff-naaf. nette staat. mee getoerd en een keer rondje NL mee gefietst. de berijdster heeft ongeveer jouw lichaamslengte en heeft een zadelhoogte van 65 cm (middentrapas, langs zitbuis tot bovenkant zadel), maar het zadel kan nog wel wat lager. de schakelkabel wordt binnenkort vervangen, waarschijnlijk bij Bike4Travel, waar de fiets ook vandaan komt en in onderhoud is. is dat wat voor je?
hoogframe schreef:
vr 15 okt, 2021 08:23
in m'n dorp komt een Avaghon S26 in maat 48 cm te koop. Rohloff-naaf. nette staat. mee getoerd en een keer rondje NL mee gefietst. de berijdster heeft ongeveer jouw lichaamslengte en heeft een zadelhoogte van 65 cm (middentrapas, langs zitbuis tot bovenkant zadel), maar het zadel kan nog wel wat lager. de schakelkabel wordt binnenkort vervangen, waarschijnlijk bij Bike4Travel, waar de fiets ook vandaan komt en in onderhoud is. is dat wat voor je?
Dat klinkt als een goede suggestie. Ik rij alweer vijftien jaar op een Avaghon (met onderhoudsarme en hufterpoof R-naaf), en die fietsen zijn niet kapot te krijgen.
'k Denk dat TopicStarter daar een mooie fiets aan kan hebben, rijdt erg fijn zo'n Avaghon. Misschien dat 'hoogframe' nog even naar de prijs kan informeren en die per privébericht kan meedelen, dan belandt de fiets misschien niet eens op marktplaats.

En dan zou TS alleen nog over het punt heen moeten stappen dat het geen gebruikte maar alleen een nieuwe fiets mag zijn ;)
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik wilde inderdaad in eerste instantie een fiets kopen in de vs, maar ik was te bang dat de fiets dan niet op tijd beschikbaar zou zijn of rijklaar was en dan moet je er maar op gokken dat die goed fietst.

Wat ik vervelend vond aan tweedehands is dat ik ook graag een stabiele dealer wil die ik kan bereiken als er iets is met de fiets of ik heb hulp nodig wanneer er toch nog iets niet klopt of niet lekker fietst.

Ik heb uiteindelijk alles meegenomen en toch gekozen voor de koga worldtraveller.
Ik hoop dat hij op tijd binnenkomt en ik er tevreden mee ben.
Laat te zijner tijd maar eens horen hoe het bevalt.

Waar in de VS ga je fietsen?
Als je in zo'n uitgestrekt land gaat fietsen zul je zelf toch ook moeten kunnen sleutelen als er iets minder funktioneert. Sleutelcursus is sterk aangeraden.
Heb je uiteindelijk proef kunnen rijden, of is de maat gebaseerd op een pasfiets? PS daar hoeft natuurlijk weinig mis mee te zijn.

Welke levertijd zit er nu op zo’n fiets? Mooi als je nog zo veel mogelijk km’s kunt maken voor je vertrek, het fietsje leren kennen en naar wens afstellen. Succes met het wachten :wink: