Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rigida/Ryde Andra 30 zwarte rand geschikt voor velgrem? - Forum Wereldfietser

Rigida/Ryde Andra 30 zwarte rand geschikt voor velgrem?

Hoi, ik had een setje Andra 30 velgen besteld maar bij aankomst bleken dit de versie te zijn met een zwarte velgrand. Weet iemand of deze geschikt is voor gebruik met een velgrem?

Op de website van Ryde kan ik er niet veel over vinden; daar staat als kleur aangegeven "zwart" en op het plaatje staat een zilverkleurige velgrand aangegeven. Waar ik ze besteld heb, bij Hollandbikeshop, stond het idem aangegeven maar toen kreeg ik dus die met een zwarte rand. :?

Iemand ervaring met deze versie? Ik hoor weer graag jullie reacties.

Groetjes! :D
Een velg geschikt voor velgremmen heeft een vlakke rand in aluminium kleur.
Een velg voor schijfremmen heeft een min of meer bolle rand, waarbij de rand dezelfde kleur heeft als de velg.

In de webshop waar jij hebt gekocht, kloppen de plaatjes vaker niet dan wel met de tekst.
Terugsturen, en kopen bij een echte webshop.
Ja ik heb het ook even nagevraagd bij Ryde zelf en inderdaad, de velgen die ik ontvangen heb zijn bedoeld voor gebruik met een schijfrem.

Ik heb de webshop inmiddels gemaild, hopelijk krijg ik snel reactie.
liefhebber schreef:
wo 06 okt, 2021 15:36
In de webshop waar jij hebt gekocht, kloppen de plaatjes vaker niet dan wel met de tekst.
Terugsturen, en kopen bij een echte webshop.
Ik heb goede ervaringen met deze 'nep' webshop! Je bestelt online en het wordt thuisbezorgd. Volgens mij ben je dan een webshop. Ze hebben vaak specifieke spullen die juist niet te vinden zijn bij wielerwebshops (Mantel, Futurum, etc.) of de fietsvakantie winkels. Denk aan bepaalde dragers of spatborden die ik op de Weehoo heb geschroefd. Ik had juist bij een webshop met fietsvakantiespullen dat de plaatjes niet goed waren en er nog een paar dingen niet zo lekker gingen.

On topic:
Een velg met remrand heeft een verdikking die mag afslijten, vaak te herkennen aan een groef. Aan die groef kan je dan weer zien of je nog remrand hebt of dat je aan je eigenlijke velg bent begonnen.
Ik heb ook goede ervaringen met HBS, al prefereer ik hibike of bike-components.

Sowieso wordt het bij een webshop pas spannend als het mis gaat (after-sales) en HBS heeft niet de beste reputatie qua reageren, anderzijds, ze zijn geen scammers, het wordt voor zover ik kan volgen altijd wel gefixt (soms heel snel, soms dus tergend langzaam).

Als ik iets het makkelijkst via HBS kan krijgen heb ik vooralsnog geen reden om dat niet te doen.
Streglof schreef:
wo 06 okt, 2021 14:03
Hoi, ik had een setje Andra 30 velgen besteld maar bij aankomst bleken dit de versie te zijn met een zwarte velgrand. Weet iemand of deze geschikt is voor gebruik met een velgrem?
ooit heb ik eens velgen gebruikt met gekleurde remflanken. van Velocity waren die. Eerst piepten ze als een nest speenvarkens, na een poosje niet meer en remden ze prima. Rand ging wel van kleur naar alu natuurlijk.
@Grandonneur. Wat deed je besluiten om ze te vervangen?
Waaraan zag je dat ze vervangen moesten worden?
Men zegt dat de flanken van een schijfremvelg eerder zijn versleten (wanneer gebruikt als velgrem). Heb je daar iets van gemerkt?
Ik denk dat de gekleurde rand van die velgen gelijk is aan de afgedraaide velgremversie. Dus dat ze net zo lang mee kunnen.
De velocity’s waren bombproof velgen, superdingen. Fiets is verkocht met die wielen (amper holle flanken) dus zou niet kunnen zeggen hoeveel km’s ze uiteindelijk hebben gemaakt.
Even een kleine update: retoursticker is inmiddels ontvangen en de velgen zijn teruggestuurd. Contact was vrij snel.
Ter aanvulling, een van de weinige volledig zwarte velgen die ook geschikt zijn voor velgremmen van H+Son Archetype en TB14. Maar die worden dan wel zilver na verloop van tijd.
Ik heb wel vaker velgen gebruikt die gespoten of gecoat waren voor velgrem, heb dan gewoon in de wielenrichter de lak eraf gedraaid / geschuurd. ging altijd prima.