Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke gas adapter? - Forum Wereldfietser

welke gas adapter?

Goede morgen,

Vraagje.. ik heb op dit moment een gas cartouche CP250 met een daarop passend statief met slangetjes.
Daarop past dan weer mijn brander.
20210923_074810.jpg
Nu wil ik eigenlijk overstappen naar kleine gas cartridges met schroefdraad.

Maar daar past op dit moment het statief met slangetje niet op. Zijn hier adapters voor? Zo ja, welke moet ik dan hebben?

Mvg
Adapters van Ventiel naar Edelrid zijn goed te vinden, maar jij wil de andere kant op... op het eerste gezicht zie ik niet direct opties. Ongetwijfeld zal het bestaan, maar niet makkelijk te vinden...

Een nieuwe kleine brander zou wel eens de makkelijkste optie kunnen zijn, waarbij het prijsverschil misschien reuze mee kan vallen (Robens of Vango brander met slang is 4 tientjes). En een adapter naar Campinggaz voor zo'n brander is prima te vinden voor rond een tientje.
Dank je. Ik heb ook al wat zitten zoeken maar nog niet echt iets kunnen vinden.

Mijn brandertje is volgens mij gewoon aan te sluiten op een cartridge met schroefdraad. En ik zou dan gewoon ook een soort van standaard/steun voor onder het glasflesje kunnen kopen maar het hergebruiken van deze met slang leek me ook wel wat.
Zo'n driepotig ding voor onder een blikje werkt prima, weegt niks en kost een tientje. Je houdt wel wat last van de extra hoogte door het blikje, dus hoge blikjes = meer nadeel.
loknor schreef:
do 23 sep, 2021 08:04
... Een nieuwe kleine brander zou wel eens de makkelijkste optie kunnen zijn, waarbij het prijsverschil misschien reuze mee kan vallen (Robens of Vango brander met slang is 4 tientjes). ...
Mee eens.

Overweeg bijvoorbeeld de Kovea Spider: heel compact, stabiel en licht.

http://kovea.com/product/spider/

(Ja ook ik gebruikte vroeger Campingaz-meuk. Met de kennis van nu was ik daar nooit aan begonnen. Maar ja, dat merk werd je vroeger bij de Perry en V&D (en tegenwoordig Decathlon) door de strot geduwd, en daardoor had ik geen oog voor betere alternatieven.)
willem.m schreef:
do 23 sep, 2021 17:25

Overweeg bijvoorbeeld de Kovea Spider: heel compact, stabiel en licht.
Heb ik persoonlijk positieve ervaringen mee.
Leon schreef:
do 23 sep, 2021 16:48
Zo'n driepotig ding voor onder een blikje werkt prima, weegt niks en kost een tientje. Je houdt wel wat last van de extra hoogte door het blikje, dus hoge blikjes = meer nadeel.
Hangt een beetje van de pan af.. ik kook voor twee volwassenen en twee kinderen en ik ben toch wel fan van een brander+leiding.

@willem.m een Campinggaz adapter in je tas kan zeker in Frankrijk wel handig zijn.
loknor schreef:
do 23 sep, 2021 21:54
Leon schreef:
do 23 sep, 2021 16:48
Zo'n driepotig ding voor onder een blikje werkt prima, weegt niks en kost een tientje. Je houdt wel wat last van de extra hoogte door het blikje, dus hoge blikjes = meer nadeel.
Hangt een beetje van de pan af.. ik kook voor twee volwassenen en twee kinderen en ik ben toch wel fan van een brander+leiding.
Dat snap ik dan wel. Ik zou in dat geval zelfs mijn benzinebrander prefereren.
loknor schreef:
do 23 sep, 2021 21:54
... @willem.m een Campinggaz adapter in je tas kan zeker in Frankrijk wel handig zijn.
Hebben ze bij de Decathlon dan geen schroefblikjes? https://www.decathlon.fr/browse/c0-tous ... /N-1ybvezw Antwoord: Oui!

P.S.
Ik ga geen adapter meenemen om mee te werken aan een m.i. stom prik[/edit: en ventiel]blikjessysteem. Rare jongens, die Fransen. 😉
Campingaz heeft ook ventielblikjes, en er is een adapter waarmee je een brander voor schroefblikjes op de blauwe ventielblikjes kunt gebruiken. https://mercatorgear.com/product/kovea-pat-adapter/