Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Son koplamp - Forum Wereldfietser

Son koplamp

Ik heb een ongeveer 6 jaar oude son koplamp.

Het probleem is dat ik deze niet kan uitzetten.

Er zit een zwartedraai ring op met: 0-1 en S.

De lamp blijft branden. Ik dacht o is uit
1 is aan en S is automatisch aan?

Mario
supermario schreef:
wo 15 sep, 2021 07:53
Ik dacht o is uit
1 is aan en S is automatisch aan?
Dat klopt inderdaad normaliter.

Is het feit dat je koplamp alle stroom verbruikt door constant aan te staan misschien de reden dat je oplader het niet doet zoals je hier vermeldt?

viewtopic.php?f=8&t=36554
Jurr

Was misschien wat onduidelijk.

Ik heb de cycle2charge gekocht, krijg ik vandaag binnen.

Ik heb nu een theplug, maar die is stuk. De verkoper zei, die cycle kan je er gewoon op aansluiten.

Als het toch niet werkt koop ik die axa koplamp met usb.

Mario
Ik zou eerst even met Kiel Windeweer bellen.
Lijkt mij dat de Reedswitch in de lamp stuk is - of je bent je magneetje verloren uit de kunstof ring. Die kun je makkelijk van de lamp af vissen en dan zie je het vanzelf.
Keek er net naar lamp werkt goed. Was vergeten dat die son lamp blijft na gloeien.

Mario
Maar 0 moet uit zijn...
Klopt o is uit.

Ga morgen die cycle2charge proberen aan te sluiten.

Met een shimano dynamo gaat het wat makkelijker dan een son dynamo.

Hoop dat die mijn mobiel kan opladen anders koop ik een koplamp van axa met usb aansluiting en stuur ik die terug naar amazon.

Ik betaalde er €70 voor in Nederland €100.

Mario
Ik zou nooit van z'n leven een Edelux inruilen voor een Axa :shock:
Het lijkt met dat jij dat wel kan aansluiten Mario :D
Shadow.

Er zit in de doos geen aansluit mogelijkheden voor son naaf en alleen instructie voor shimano naaf.

Als die niet werkt, wat is mijn alternatief dan. Een plug kost €270 laten inbouwen is €60.

Als de cycle niet werkt op mobiel dan sluit ik hem aan op de powerbank en die weer op mijn mobiel :D

Mario
supermario schreef:
wo 15 sep, 2021 21:25

Er zit in de doos geen aansluit mogelijkheden voor son naaf en alleen instructie voor shimano naaf.
Dan kun je er toch gewoon 2 schuifstekkers aan zetten voor Son, of een Son coax stekker aan solderen?

Mogelijkheden genoeg, kijk hier maar eens:

https://nabendynamo.de/en/products/wiri ... onnectors/

https://nabendynamo.de/en/products/wiri ... or-system/

supermario schreef:
wo 15 sep, 2021 21:25

Als die niet werkt, wat is mijn alternatief dan. Een plug kost €270 laten inbouwen is €60.
Voor die centen zou ik ook eens naar een Forumslader kijken....
supermario schreef:
wo 15 sep, 2021 21:25
Shadow.

Er zit in de doos geen aansluit mogelijkheden voor son naaf en alleen instructie voor shimano naaf.

Als die niet werkt, wat is mijn alternatief dan. Een plug kost €270 laten inbouwen is €60.

Als de cycle niet werkt op mobiel dan sluit ik hem aan op de powerbank en die weer op mijn mobiel :D

Mario
Even een paar AMP stekkers scoren is geen onoverkomelijk probleem toch?
Kiel Windeweer bellen dan?
Tja als ie even langs komt zet ik het er zo op voor hem, gratizzz :wink:
Ik kan helaas de cycle2charge niet monteren, omdat er nu een kapotte plug in zit. Dat betekend dat in de afgesloten vork van de koga een acculader zit.

De onderkant van de vork is dicht. Ik zag net dat er een klein gaatje in zit.

Ik ga nu de cycle2charge verkopen. Terug sturen naar amazon in Duitsland is mij te moeilijk.

Ik heb nu 2 opties: een powerbank kopen of een lamp met usb aansluiting.

Of heeft iemand anders nog een brillant idee.

Mario
supermario schreef:
do 16 sep, 2021 11:35

Of heeft iemand anders nog een brillant idee.
De kapotte 'The Plug' verwijderen?

En anders lukt misschien heel hard help roepen richting Zeeland:

Shadow schreef:
do 16 sep, 2021 10:11
Tja als ie even langs komt zet ik het er zo op voor hem, gratizzz :wink:
supermario schreef:
do 16 sep, 2021 11:35
Ik kan helaas de cycle2charge niet monteren, omdat er nu een kapotte plug in zit. Dat betekend dat in de afgesloten vork van de koga een acculader zit.

De onderkant van de vork is dicht. Ik zag net dat er een klein gaatje in zit.

Ik ga nu de cycle2charge verkopen. Terug sturen naar amazon in Duitsland is mij te moeilijk.

Ik heb nu 2 opties: een powerbank kopen of een lamp met usb aansluiting.

Of heeft iemand anders nog een brillant idee.

Mario
Is 'The Plug' elektrisch kapot én mechanisch niet te verwijderen? of alleen elektrisch?
Is de schroefdraad van de expander nog intact?
Ik heb het stekkertje van de plug er af geknipt :? Niet zo slim. Dacht namelijk dat ik dan de kabel er uit kon trekken. Kwam er toen achter dat het niet lukte, omdat ik toen pas merkte dat de onderkant van de vork dicht is. Er zit alleen een klein gat in.

Ik had piggyback connectors gekocht, die makkelijk werken icm een son naaf. De draden van de lader en de son, aansluiten op de piggyback en die op de son steken en klaar.

Maar het liep dus anders. Ik heb net mijn lader terug gestuurd met hun retourticket.

Mario
.
Stop nou eens met die hap snap acties en geld weggooien joh :?
Misschien is de boel gewoon te repareren...
Ik heb geen geld weggegooid, want het terug sturen kost mij niks.

Ga maandag eerst naar Spanje en zie wel verder. Heb wel gewoon licht.