Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cycle to charge - Forum Wereldfietser

Cycle to charge

Ik heb op mijn fiets een the plug, om bv mijn telefoon op te laden. Nu is deze stuk.

Mijn vraag is: als ik nu een cycle to charge koopt, kan ik die dan op de plug aansluiten.

Als ik mijn ahead dop er afhaalt, dan kan ik het kleine stekkertje er uit halen.

Kan ik de plug er afhalen en met die zelfde stekker die andere aansluiten, of moet ik een nieuwe draad maken naar mijn son dynamo?

En wie heeft er ervaring met the cycle to charge?

Mario
Ik gebruik de Cycle2Charge naar aller tevredenheid. Het laad mijn Garmin constant tot 100% bij. Alleen mijn Samsung S10 gaat niet vw de beveiliging op het toestel om overspanning te voorkomen. Ik heb ook een poging ondernomen om een powerbank op te laden maar het resultaat was niet bemoedigend. Na 1 uur fietsen met + 20km/h was de powerbank maar 2% bijgeladen.
Gr Jan0
Zodiac schreef:
di 14 sep, 2021 20:29
Na 1 uur fietsen met + 20km/h was de powerbank maar 2% bijgeladen.
Probeer eens een powerbank met pass through charge mogelijkheid.
Zodiac

Ik heb ook een samsung mobiel. Ik begrijp dat hij deze niet kan laden.

Mario
Mario,
Ik heb begrepen dat vanaf de S10 een beveiliging tegen overlading of hoge laadspanning in het toestel zit.
Ik heb mijn S10 aan de Cycle2Charge gehad maar laden werkt niet. Er kwam e.o.a. melding op het scherm die hierop hinte.
Gr Jan
Zodiac,

Laden met usb van koplamp werkt wel.

Mario
Hallo Mario,
Op mijn TM3+ zit een Cyon.Plus koplamp maar daar zit geen USB poort in.
Ik kijk of dit met de FM te regelen is.
Ik neem aan dat jij ook test met een Samsung S10.
Iig bedankt voor de tip.
Gr Jan
supermario schreef:
di 14 sep, 2021 17:52
Als ik mijn ahead dop er afhaalt, dan kan ik het kleine stekkertje er uit halen.

Kan ik de plug er afhalen en met die zelfde stekker die andere aansluiten, of moet ik een nieuwe draad maken naar mijn son dynamo?

En wie heeft er ervaring met the cycle to charge?
Kun je een foto maken van dat kleine stekkertje en het hier eens plaatsen? Dan kan een bezitter van de Cycle2Charge wellicht voor je kijken.
En een klein voordeel, je hebt al een draad. Dat kan je enorm helpen bij het trekken van een nieuwe draad. Dat gaat vast eenvoudiger dan mijn route van garen en een stofzuiger.
Dat kleine stekkertje is de verbinding tussen de 'The Plug' en de dop met usb poort lijkt me? Denk niet dat je daar een cycle2charge op aangesloten krijgt omdat dat niet je aansluiting van je dynamo is...
Bedankt Mario,
Deze had ik op mijn Jan Janssen Rhonin. Nooit geweten dat er een USB uitgang in zat.
Gr Jan
Jammer dat de verkoper je er nooit op gewezen hebt.

Een forumslader kost met inbouw €400 en deze wekt net zo goed. Scheelt €300 :D
Moah, denk niet dat je dat kan vergelijken...
Zodiac schreef:
za 18 sep, 2021 17:32

Deze had ik op mijn Jan Janssen Rhonin. Nooit geweten dat er een USB uitgang in zat.
Ze hebben 'm met en zonder USB oplaadmogelijkheid :)
Shadow,

Als ik een hele dag ging fietsen met een opgeladen batterij, dan was deze nog voor 80% vol.

Dan zeg ik het werkt.
Dat geldt pas als je zegt dat het om je smartphone ging, en hij continue aan stond met kaart in beeld.
Flix

Het gaat om samsung s20, accu 3000map.

Ik zet altijd vliegmodus uit.

Je kan ook voor €40 een powerbank kopen van 12000map. Leg in je stuurtas en aansluiten op mobiel. Kan ook. Kies wel voor snel opladen.

Het nadeel van bv een forumslader is, dat deze zit ingebouwd in je balhoofd. Je kan deze nooit meenemen en als die stuk gaat, moet je die er uit slopen.
supermario schreef:
zo 19 sep, 2021 16:15

Het nadeel van bv een forumslader is, dat deze zit ingebouwd in je balhoofd.
Dat hoeft niet hoor, kijk maar:

viewtopic.php?f=8&t=31342&start=240#p395302

supermario schreef:
zo 19 sep, 2021 16:15
Je kan deze nooit meenemen en als die stuk gaat, moet je die er uit slopen.
Slopen is uiteraard een optie. Maar je zou 'm ook met beleid kunnen demonteren en, afhankelijk van wat er stuk zou zijn, misschien nog wel interessant om 'm te repareren ook.
Jurr schreef:
di 14 sep, 2021 21:13
Zodiac schreef:
di 14 sep, 2021 20:29
Na 1 uur fietsen met + 20km/h was de powerbank maar 2% bijgeladen.
Probeer eens een powerbank met pass through charge mogelijkheid.
Ik heb ook zo 'n Cycle2Charge recentelijk laten monteren ter vervanging van mij kapotte B+M E-Werk lader. Nu zoek ik alleen nog een geschikte powerbank met "pass through charge" functionaliteit.
Kan iemand zo 'n powerbank aanbevelen?
In volgende URL worden er 3 genoemd, met 'pass through charge'. Lees echter de genoemde waarschuwing over 'pass through charging', kan schadelijk zijn voor de accu/batterij...
Heb er zelf geen ervaring mee, fiets met B + M Werk en die laadt mijn telefoon goed op, zonder powerbank.
https://detopvijf.nl/beste-powerbank-compact/

Gr. Rickie