Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harris Cyclery gesloten, maar de site van Sheldon Brown gaat - Forum Wereldfietser

Harris Cyclery gesloten, maar de site van Sheldon Brown gaat

Harris Cyclery, de legendarische fietsenwinkel in Boston, is ten onder gegaan door de pandemie. De winkel was ook waar de bekende technische expert Sheldon Brown werkte tot zijn dood, en waar zijn site gehost werd. Die site gaat gelukkig echter door: https://sheldonbrown.com/blog/
Ik had het al eens gemeld maar het is een zegen voor velen dat de site van Sheldon door gaat...
Ik snap trouwens niet echt hoe een fietsenzaak door de pandemie over de kop kan gaan, hier hebben ze allemaal wachtlijsten van weken tot maanden...
Goed dat de website blijft bestaand, daar is echt een schat aan informatie te vinden
Shadow schreef:
do 09 sep, 2021 10:41
Ik snap trouwens niet echt hoe een fietsenzaak door de pandemie over de kop kan gaan, hier hebben ze allemaal wachtlijsten van weken tot maanden...
Inderdaad, was een tijdje terug bij mijn locale fietsenzaak om nieuwe remblokjes te halen en men moest even zoeken naar een compatibel type tussen wat ze nog op voorraad hadden. In tussentijd verkochten zijn collega's 3 fietsen! Had gedacht dat iedereen die wil fietsen er ondertussen wel eentje heeft maar blijkbaar niet
Ik doe zelf mijn onderhoud - en dat van anderen - maar de onderdelen komen langzaam weer op voorraad gelukkig...
Shadow schreef:
do 09 sep, 2021 10:41
Ik snap trouwens niet echt hoe een fietsenzaak door de pandemie over de kop kan gaan, hier hebben ze allemaal wachtlijsten van weken tot maanden...
Tja, als je niet genoeg stock hebt kan het ook mis gaan:

http://www.fietsfix.be schreef: Omwille van de aanhoudende COVID19 crisis wordt het alsmaar moeilijker om onderdelen te bestellen voor uw fiets. De voorraad van de leveranciers geraakt namelijk uitgeput. Hierdoor zijn wij jammer genoeg genoodzaakt om de deuren te sluiten. FietsFix bedankt u voor het vertrouwen van de afgelopen maanden.
Shadow schreef:
do 09 sep, 2021 10:41
Ik had het al eens gemeld maar het is een zegen voor velen dat de site van Sheldon door gaat...
Ik snap trouwens niet echt hoe een fietsenzaak door de pandemie over de kop kan gaan, hier hebben ze allemaal wachtlijsten van weken tot maanden...
Als ik lees dat de eigenaar 88 was was overbrugging naar "betere tijden" en interen op spaargeld (vergeet niet, dit is de USA) waarschijnlijk niet heel logisch.

Het lastige is dat de marktwaarde van het merk "Harris cyclery" waarschijnlijk dusdanig is dat het aan de ene kant net te duur is voor een ambitieus staflid, maar weer niet hoog genoeg is om kapitaal te trekken, dus dan wordt het ook lastig om een opvolger te vinden.

Er was iets dergelijks met de Hengelbouwer Schreiner. Merknaam was ingeschat op 100.000 euro, maar het lukte bijna niet om het merk te kunnen continueren. Uiteindelijk heeft een Belgische liefhebber het overgenomen, maar of die de volle mep heeft betaald en of dat een lonende zaak is betwijfel ik... het is toch geen Schreiner meer.