Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Scherpe bocht maken met shifterkabel - Forum Wereldfietser

Scherpe bocht maken met shifterkabel

Met mijn shifterkabel wil ik graag haaks de bocht om, om zo de bikepacking stuurtas minder in de weg te zitten. Nu knikt de buitenkabel daar vlak bij binnenkomst van de shifter, en bij vernieuwen van de kabels wil ik daar graag wat aan doen.

Bij Rohloff zou ik bij de dikke buitenkabel een 'elleboogje' uit een V-brake remsysteem kunnen nemen, maar die is qua passing waarschijnlijk lastig in een reguliere shifter door de dunnere buitenkabel.

Zat aan Nokon kabels te denken uit al die kleine segmentjes, en volgens mij heeft Jagwire ook iets soortgelijks. Maar of en hoe zoiets dan weer combineert met de rest van de buitenkabel na die rare knik... zo'n blingbling ding over de gehele lengte hoeft van mij namelijk ook niet.

Heeft iemand misschien nog suggesties?
Zo'n wieltje?

Een soort J-Tek shiftmate bedoel ik maar dan 'neutraal'

In de 90's verden die nog wel eens bij de acbterderailleur gemonteerd met het idee dat dat het schakelen goed zou doen.
Zo’n ‘bochtje’ van een vbrake past volgens mij prima…
Die van Nokon als ze nog te krijgen zijn hoeven niet over de hele lengte, net als die van JagWire dat niet hoeven, tenzij je frame niet is voorzien van nokjes om de kabel in vast te zetten natuurlijk. Het vervangt dus min of meer de reguliere buitenkabel door een alu-variant met een erg gladde binnenkabel, zodat je wel goed kan blijven schakelen.
Dank voor het meedenken! Ik ga ermee aan de slag (-:
SRAM wireless AXS installeren :lol:
Ik denk niet dat dat al Rohloff approved is.
Haha, dan zou het de elektrische schakeling van Rohloff worden inderdaad ;) Al schijnt dat standalone ook niet makkelijk te zijn om werkend te krijgen... wel een leuke uitdaging voor iemand die het kan, met een naafdynamo met Forumslader ertussen ofzo ;) Helaas voor mij niet bepaald mijn expertisegebied...

Maar dit is voor m'n niet-Rohloff fiets. Dus gewone derailleur buitenkabels en geen dikkere rembuitenkabels als buitenkabel met derailleurkabels binnenin. Maar AXS gaat het niet worden ;)
fixie dan maar hè :wink: