Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oude gazelle tour fiets opknappen of niet? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Oude gazelle tour fiets opknappen of niet?

ClassicSteel schreef:
wo 25 mei, 2022 11:24

Maar waarom zou dat met een stalen frame niet kunnen, Bert? Vroeger deed men niet anders.
Als dat de stabiliteit is die je waardeert heb je gelijk. Maar dat heeft niets te maken met staal, aluminium of carbon de bouw van de fiets is verandert.
Ik heb nog een paar Campagnolo Record pedalen uit 1984 op zolder liggen!
-
ClassicSteel schreef:
wo 25 mei, 2022 11:44

Wat probeer jij hier nu eigenlijk te zeggen, Leon? Dat jij de wijsheid in pacht hebt en de rest van de wereld gek is? Het interesseert me namelijk helemaal niets dat jij op een 'moderne' Trekking fiets met riem door Afrika fietst. Dit maakt jou geen haar beter dan een ander namelijk. Ik heb een voorkeur voor staal met derailleur.... leef ermee zou ik zeggen! :wink:
Volgens mij rijdt Leon niet met riemaandrijving en ook niet door Afrika. Maar wel op een stalen fiets met derailleur.

Ik denk dat jullie het meer met elkaar eens zijn dan jullie denken, als ik het zo aan de fietskeuze van Leon mag afleiden ;)
ClassicSteel schreef:
wo 25 mei, 2022 11:44
Leon schreef:
wo 25 mei, 2022 11:30
Je geeft geen antwoord op mijn vragen.
Wat probeer jij hier nu eigenlijk te zeggen, Leon?
Dat je niet reageert op datgene wat de lettertjes betekenen die staan vóór het kringeltje met het puntje dat we een vraagteken noemen.
ClassicSteel schreef:
wo 25 mei, 2022 11:44
Het interesseert me namelijk helemaal niets dat jij op een 'moderne' Trekking fiets met riem door Afrika fietst. Dit maakt jou geen haar beter dan een ander namelijk. Ik heb een voorkeur voor staal met derailleur.... leef ermee zou ik zeggen! :wink:
Je bewijst met dit bericht mooi dat jij geen flauw idee heb waar ik meestal op fiets: een stalen fiets met derailleur, met een ketting. Ik vind dat om diverse redenen het fijnste, maar niet om redenen die jij noemt.
-
Om het topic nog maar eens af te sluiten.

Het is me duidelijk dat mijn fiets niet geschikt is als trekking fiets.
Dus heb besloten om een tweedehands fiets te kopen. Heb er ondertussen al eentje op het oog met Rohloff naaf. Maar meer daarover in een ander topic.
Shorttrack schreef:
wo 25 mei, 2022 14:33
Om het topic nog maar eens af te sluiten.

Het is me duidelijk dat mijn fiets niet geschikt is als trekking fiets.
Dus heb besloten om een tweedehands fiets te kopen. Heb er ondertussen al eentje op het oog met Rohloff naaf. Maar meer daarover in een ander topic.
Ik denk dat je er verstandig aan doet een fiets te kopen die wat beter opgewassen is tegen wat jij van plan bent. Succes ermee!

En mocht je je bedenken en echt wat moois willen aanschaffen. Hier een suggestie: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... randonneur :wink: