Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oude gazelle tour fiets opknappen of niet? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Oude gazelle tour fiets opknappen of niet?

Carl schreef:
ma 16 mei, 2022 00:52
Shorttrack schreef:
ma 16 mei, 2022 00:16
Ik ga hem birt opknappen.
:?

Carl
Aangepast :lol:
spoorzoeker schreef:
za 31 jul, 2021 18:07
Het is prettig inslapen met nostalgische gedachten.
En daar moet het bij blijven
.

Ik heb een paar jaar geleden een soortgelijke fiets op MP gezet.
Ik ben nog steeds blij dat ik dat heb gedaan.
Moderne onderdelen zijn ook goed, en gemakkelijker verkrijgbaar dan die oude meuk.
Oneens. Leuk en leerzaam om een 'klassieker' op te knappen. En het vinden van onderdelen wordt vanzelf gemakkelijker naarmate je de weg een beetje weet. Maar wat deze Gazelle betreft: is het een 'Sprinter'? Een ander zadel en (race)stuur zouden niet misstaan i.i.g. Verder lastig te beoordelen zo van een foto.... maar een grondige poetsbeurt zal al wonderen doen :wink:
Leuk en leerzaam om een 'klassieker
Natuurlijk is het leuk en leerzaam om een klassieker op te knappen. Leuk als alle boutjes bij het losdraaien afbreken, de trapaslagers vastgeroest zitten en je zadel- en stuurpen er niet uit willen. Als het allemaal gelukt is, geeft het veel voldoening. Echter daarna moet je hem aan de muur hangen en gaan fietsen op je veel stabielere moderne fiets.
-
ClassicSteel schreef:
Onzin. Mijn jongste fiets is van 1984, en mijn oudste van 1974. Stuk voor stuk in perfecte staat. En wat "stabiliteit" betreft gaat er niets boven staal.
Wat voor stabiliteit. Gemakkelijk met je handen los kunnen fietsen of afdalen en jullie blijven bij ruime bochten goed in het spoor geen neiging tot zwikken of zwabberen.
ClassicSteel schreef:
wo 25 mei, 2022 10:39
Onzin. Mijn jongste fiets is van 1984, en mijn oudste van 1974. Stuk voor stuk in perfecte staat. En wat "stabiliteit" betreft gaat er niets boven staal.
Mededeling: sinds 1984 is er wat veranderd. :lol:
-
ClassicSteel schreef:
wo 25 mei, 2022 11:05
Leon schreef:
wo 25 mei, 2022 11:03
ClassicSteel schreef:
wo 25 mei, 2022 10:39
Onzin. Mijn jongste fiets is van 1984, en mijn oudste van 1974. Stuk voor stuk in perfecte staat. En wat "stabiliteit" betreft gaat er niets boven staal.
Mededeling: sinds 1984 is er wat veranderd. :lol:
Klopt. Alleen niet in positieve zin :wink:
Sorry hoor, maar dit is aperte onzin. Je kunt net zo goed op een autoforum schrijven dat het niet mogelijk is om een auto op electricteit te laten rijden of op een forum over energie zeggen dat zonnecellen niet bestaan.
-
-
maar dit is aperte onzin
Daarom reageerde ik maar niet meer. Heb geen zin te discussiëren met iemand met tunnelvisie.
-
Bert van Sprang schreef:
wo 25 mei, 2022 11:13
maar dit is aperte onzin
Daarom reageerde ik maar niet meer. Heb geen zin te discussiëren met iemand met tunnelvisie.
Ik reageer ook alleen maar omdat het verspreiden van dit soort informatie erg schadelijk is voor de archiefwerking van dit forum. Straks komt er iemand die voor het eerst een vakantiefiets zoekt die leest dat hij staal moet hebben en dan kunnen wij het weer voor de hondderdduzendste keer uitleggen.
ClassicSteel schreef:
wo 25 mei, 2022 11:15
Bert van Sprang schreef:
wo 25 mei, 2022 11:13
maar dit is aperte onzin
Daarom reageerde ik maar niet meer. Heb geen zin te discussiëren met iemand met tunnelvisie.
Tunnelvisie? Omdat ik het niet met jou eens ben? Zucht :roll:
Nee, omdat je je mening presenteert als feit en bovendien niet onderbouwt met feiten en ervaringen.
ClassicSteel schreef:
wo 25 mei, 2022 11:12

Weet je, fietsen is meer dan alleen maar zo hard mogelijk van A naar B fietsen. Natuurlijk, afdalen als Wout Poels gaat niet op een klassieker uit 1979 met bepakking, maar dat hoeft ook helemaal niet. Bovendien lukt dat op jouw 'moderne' Trekking fiets ook niet. Niet zonder je moderne frame rond een boom te krullen in ieder geval...
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Als je bijvoorbeeld in de Ardennen fiets en je gaat he he gelukkig weer naar beneden is het prettig als de fiets dat ook aan kan. Toch.
En gemakkelijk even met de handen los kunnen fietsen is heel wat ander kan ook heel handig zijn.
-
Denk je dat dit een nieuw onderwerp is op dit forum en dat de deelnemers hier alleen een stelletje veertienjarige tieners zijn zonder enige technische opleiding en zonder fietsvakantie-ervaring? Je hebt duidelijk geen flauw idee.
-
-
Je geeft geen antwoord op mijn vragen.