Hoi allemaal,
Hierbij mijn checklist voor het zoeken naar een nieuwe trekking fiets. Ik hoop dat jullie wat meer informatie kunnen geven over wat goede trekking fietsen zijn tussen de 700 - 900 euro want ik zie door de bomen het bos niet meer. Dit word mijn eerste trekking fiets die ik na een paar jaar wil vervangen door een betere. degene die ik nu zal kopen word dan daarna mijn normale stads/werk fiets.
Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Ik wil het gebruiken voor aankomende fietsvakanties die ik wil gaan ondernemen. daarnaast ga ik binnenkort 5 dagen in de week een uur heen en een uur terug naar mijn stage toe fietsen.
Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen
Ik hou van stevig doorfietsen
zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Ik zoek een fiets met een wat meer sportieve houding.
moet de fiets ook in het donker gebruikt worden en hoe vaak?
Ja, maar op de meeste trekking fietsen zit toch voldoende licht?. En ik kan altijd extra lichtje kopen en monteren.
Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
Vooral op verharde wegen. Misschien dat ik hier en daar een bospaadje tegenkom maar ik hoef geen gravel fiets.
Waar gaan de vakanties naar toe?
Ik denk in het begin nederland, duitsland, belgie, Na meer ervaring verderop.
Wat voor vakanties worden dat?
Kampeervakanties
Je lichaamslengte?
1,86
Je lichaamsbouw?
Dun en lang
Waar woon je?
Omgeving Arnhem
wat is je budget?
700-900 euro
welk fietservaring heb je?
Ik heb een racefiets waar ik af en toe mee fiets. daarnaast probeer ik altijd zo veel mogelijk de fiets te pakken in plaats van de bus of trein. De laatste 2 jaar op vakanties gaat de fiets mee en dan fiets ik vanuit de camping overal naar toe met afstanden tot 70 kilometer.
welke fietsen heb je (gehad)?
een jan janssen racefiets
oude stadsbarrel
Ik heb vroeger een hybride gehad en dat beviel me goed
Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Wil je een cursus volgen?
Ik kan een bandje plakken en hier en daar wat vervangen of bijstellen met behulp van YouTube. Ik wil wel voor mijn eerste fietsvakantie een cursus volgen.
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
ja, maar ik heb niet veel verstand of de onderdelen versleten zijn. Ik ben daarom bang dat ik een slechte fiets zal kopen.
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
https://www.mantel.com/batavus-dinsdag-sport-30
Ik had deze op het oog maar zie dat hij nu uitverkocht is. hij was 850 in de aanbieding met groep deore.
En is jammer genoeg van mantel dus goede service hoef ik niet op te wachten.
Ik zat ook naar Duitse merken te kijken zoals VSF en stevens maar ze zijn denk ik te duur of de fiets had een mengelmoesje van verschillende groepen.
Zoals deze:
https://www.stevensbikes.de/2021/index. ... lang=nl_NL
Op deze fiets heb ik al een testritje gemaakt en reed op zich wel lekker.
Wil je de fiets op korte termijn of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
Het liefst zo snel mogelijk.
Hierbij mijn checklist voor het zoeken naar een nieuwe trekking fiets. Ik hoop dat jullie wat meer informatie kunnen geven over wat goede trekking fietsen zijn tussen de 700 - 900 euro want ik zie door de bomen het bos niet meer. Dit word mijn eerste trekking fiets die ik na een paar jaar wil vervangen door een betere. degene die ik nu zal kopen word dan daarna mijn normale stads/werk fiets.
Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Ik wil het gebruiken voor aankomende fietsvakanties die ik wil gaan ondernemen. daarnaast ga ik binnenkort 5 dagen in de week een uur heen en een uur terug naar mijn stage toe fietsen.
Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen
Ik hou van stevig doorfietsen
zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Ik zoek een fiets met een wat meer sportieve houding.
moet de fiets ook in het donker gebruikt worden en hoe vaak?
Ja, maar op de meeste trekking fietsen zit toch voldoende licht?. En ik kan altijd extra lichtje kopen en monteren.
Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
Vooral op verharde wegen. Misschien dat ik hier en daar een bospaadje tegenkom maar ik hoef geen gravel fiets.
Waar gaan de vakanties naar toe?
Ik denk in het begin nederland, duitsland, belgie, Na meer ervaring verderop.
Wat voor vakanties worden dat?
Kampeervakanties
Je lichaamslengte?
1,86
Je lichaamsbouw?
Dun en lang
Waar woon je?
Omgeving Arnhem
wat is je budget?
700-900 euro
welk fietservaring heb je?
Ik heb een racefiets waar ik af en toe mee fiets. daarnaast probeer ik altijd zo veel mogelijk de fiets te pakken in plaats van de bus of trein. De laatste 2 jaar op vakanties gaat de fiets mee en dan fiets ik vanuit de camping overal naar toe met afstanden tot 70 kilometer.
welke fietsen heb je (gehad)?
een jan janssen racefiets
oude stadsbarrel
Ik heb vroeger een hybride gehad en dat beviel me goed
Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Wil je een cursus volgen?
Ik kan een bandje plakken en hier en daar wat vervangen of bijstellen met behulp van YouTube. Ik wil wel voor mijn eerste fietsvakantie een cursus volgen.
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
ja, maar ik heb niet veel verstand of de onderdelen versleten zijn. Ik ben daarom bang dat ik een slechte fiets zal kopen.
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
https://www.mantel.com/batavus-dinsdag-sport-30
Ik had deze op het oog maar zie dat hij nu uitverkocht is. hij was 850 in de aanbieding met groep deore.
En is jammer genoeg van mantel dus goede service hoef ik niet op te wachten.
Ik zat ook naar Duitse merken te kijken zoals VSF en stevens maar ze zijn denk ik te duur of de fiets had een mengelmoesje van verschillende groepen.
Zoals deze:
https://www.stevensbikes.de/2021/index. ... lang=nl_NL
Op deze fiets heb ik al een testritje gemaakt en reed op zich wel lekker.
Wil je de fiets op korte termijn of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
Het liefst zo snel mogelijk.