Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gaadi al permanente binnenband? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gaadi al permanente binnenband?

Shorttrack schreef:
ma 15 aug, 2022 15:37
Korte post om te zeggen dat mijn gaadi nog altijd niet lek is. Na enkele duizende km's ben ik wel overtuigd.

Je voelt de plek waar de uiteinden samen komen voornamelijk (of zelfs enkel) op een weg die superglad is aangelegd.
Dat zou voor mij wel een reden zijn om zo'n band direct te vervangen....
Berger schreef:
ma 15 aug, 2022 15:57
Shorttrack schreef:
ma 15 aug, 2022 15:37
Korte post om te zeggen dat mijn gaadi nog altijd niet lek is. Na enkele duizende km's ben ik wel overtuigd.

Je voelt de plek waar de uiteinden samen komen voornamelijk (of zelfs enkel) op een weg die superglad is aangelegd.
Dat zou voor mij wel een reden zijn om zo'n band direct te vervangen....
Persoonlijk vind ik het alles behalve storend.
Mijn gaadi verhaal stopt binnenkort (voorlopig)
Mijn ebike waar de band in zat is weg en Mijn huidige fiets heeft te brede vinden. De achterband van onze bakfiets zou wel nog een gaadi kunnen hebben. Maar die band is bijna versleten en ook daar komt weer een dikkere band (zoals orgineel nu 47 en daarna weer 55 dik) op te liggen.

Maar ik blijf erbij dat ik het een geniale uitvinding vindt zeker voor fietsen waar het achterwiel niet zomaar uit kan of een fiets (zoals een bakfiets) die je niet zomaar even op zijn kop zet.

Maar houd je zeker niet in om je eigen ervaring hier te delen.
En gewoon bij veel lokale praxissen te koop..
Waarom niet ergens een nieuwe bandenplakset kopen? Is in NL overal wel verkrijgbaar, zelfs in supermarkten. Naar mijn ervaring is een band plakken de makkelijkste en beste oplossing op een wiel dat moeilijk uitneembaar zoals bij een versnellingnaaf/trommelrem. Bij een bakfiets zou je 'm dan op z'n kant moeten leggen of ergens op zetten zodat het wiel los van de grond staat. Als je er een andere binnenband in moet doen zoals bv zo'n Gaadi, moet dat ook lijkt me?
Ook vraag ik me dan af wat je met de oude binneband doet. Ergens tijdelijk vastplakken, of doorknippen?

Ik heb zelf standaard een baco mee van 130 gram, daarmee kan je ook de wielbouten maat 15 los krijgen.
bast1aan schreef:
vr 02 jun, 2023 12:20
Waarom niet ergens een nieuwe bandenplakset kopen? Is in NL overal wel verkrijgbaar, zelfs in supermarkten. Naar mijn ervaring is een band plakken de makkelijkste en beste oplossing op een wiel dat moeilijk uitneembaar zoals bij een versnellingnaaf/trommelrem. Bij een bakfiets zou je 'm dan op z'n kant moeten leggen of ergens op zetten zodat het wiel los van de grond staat. Als je er een andere binnenband in moet doen zoals bv zo'n Gaadi, moet dat ook lijkt me?
Ook vraag ik me dan af wat je met de oude binneband doet. Ergens tijdelijk vastplakken, of doorknippen?

Ik heb zelf standaard een baco mee van 130 gram, daarmee kan je ook de wielbouten maat 15 los krijgen.

Iedere situatie is anders natuurlijk. Maar wij reizen bijvoorbeeld met kleine kinderen. Dan is het wel zo fijn dat je je reis snel verder kunt zetten.

Als er een gesloten binnenband in zit en je wilt die snel vervangen met je gaadi dan zul je de gesloten binnenband moeten doorknippen. Dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan. Die binnenband was al redelijk wat geplakt dus was toen niet zo erg.

Ik neem ook altijd het nodige gereedschap mee voor aan de fietsen te kunnen werken onderweg. Maar dat is dan voor de echte noodgevallen. Voor de rest wil ik zo snel mogelijk weer verder kunnen fietsen.


En het komt niet vaak voor. Maar in de gutsende regen wil ik ook liever niet bezig zijn met een band te plakken. Maar deze situatie is eerder een uitzondering.
Ik heb 2 keer een slechte ervaring gehad met Gaadi.
Daar waar de 2 worsteindjes tegen elkaar komen heb je 2 problemen:
- er is een bult of put in je band, en je kan het voelen. Nee, niet dramatisch, maar ...
- beide keren is de band na een week of 3 gebruik gewoon defect gegaan op die plaats.

Ik rij met een ebike met enviolo naaf en riem.
De eerste keer is dat spannend omdat wiel er uit te halen, maar nu vind ik het een eitje.
Ik ben het er wel mee eens dat onderweg plakken niet altijd makkelijk is, zeker niet als het regent, dus daarom heb ik gewoon een reserve binnenband mee. Bij een lek neem ik het wiel uit, vervang de binnenband, en dan kan ik later nog plakken.

Gaadi is dubbel werk...
Blackbelt schreef:
vr 02 jun, 2023 13:33

- beide keren is de band na een week of 3 gebruik gewoon defect gegaan op die plaats.


Gaadi is dubbel werk...
Heb dat inderdaad ook al eens ergens anders gelezen dat de band snel kapot ging uit zichzelf op die plek. Ik heb er echter nog 2000 kilometer ongeveer mee kunnen fietsen. Toen is de fiets teruggenomen door aparte onder garante. Ik ben dan zo slim geweest om mijn gaadi er in te laten zitten. Ik heb er dus geen problemen mee gehad. Maar snap de argwaan ook wel.

Het idee van die gaadi is natuurlijk dat je hem laat zitten en niet terug vervangt iedere keer. Want anders moet je iedere keer je gesloten binnenband in 2 knippen om je gaadi efficiënt te kunnen gebruiken natuurlijk. En dan is het natuurlijk geen dubbel werk. integendeel zelfs.
Via de ANWB is er in 2022 een Gaadi band in mijn e-bike geplaatst. Ik was van plan er bij thuiskomst zo snel mogelijk een standaard band in te plaatsen. Bij nader inzien bedacht ik mij om op de band te blijven rijden tot ik lek zou rijden. In geval dit onderweg zou zijn heb ik via Internet 2 Gaadi banden besteld.
Waar de uiteinden elkaar raken, voelde ik zoals enkele anderen die hierover hebben geschreven, op een vlak wegdek een hobbel. Reuze irritant maar voor mij het signaal om de band op spanning te brengen. Als de band 4 bar of hoger is opgepompt voel ik geen hobbel. Ik kan melden dat na 4.500 km de Gaadi band nog steeds heel is.
Vorig jaar zomer reed ik mijn voorband lek. Zag er niet best uit om te plakken dus mijn voorwiel gedemonteerd om er een nieuwe band in te leggen. Bleek ik alleen een Gaadi band bij mij te hebben. Voor de kat zijn kanarie het voorwiel gedemonteerd. Op deze band rijd ik inmiddels ook al weer 1.300 km rond. Als de ervaringen zo blijven is er met zo'n Gaadi band weinig mis.
glasblazer schreef:
wo 20 mar, 2024 09:11
Via de ANWB is er in 2022 een Gaadi band in mijn e-bike geplaatst. Ik was van plan er bij thuiskomst zo snel mogelijk een standaard band in te plaatsen. Bij nader inzien bedacht ik mij om op de band te blijven rijden tot ik lek zou rijden. In geval dit onderweg zou zijn heb ik via Internet 2 Gaadi banden besteld.
Waar de uiteinden elkaar raken, voelde ik zoals enkele anderen die hierover hebben geschreven, op een vlak wegdek een hobbel. Reuze irritant maar voor mij het signaal om de band op spanning te brengen. Als de band 4 bar of hoger is opgepompt voel ik geen hobbel. Ik kan melden dat na 4.500 km de Gaadi band nog steeds heel is.
Vorig jaar zomer reed ik mijn voorband lek. Zag er niet best uit om te plakken dus mijn voorwiel gedemonteerd om er een nieuwe band in te leggen. Bleek ik alleen een Gaadi band bij mij te hebben. Voor de kat zijn kanarie het voorwiel gedemonteerd. Op deze band rijd ik inmiddels ook al weer 1.300 km rond. Als de ervaringen zo blijven is er met zo'n Gaadi band weinig mis.
Ik heb nog gaadi banden liggen maar kan ze momenteel niet gebruiken. Al onze fietsen hebben te dikke banden. De ebike met achterwielmotor is ondertussen ook al een tijdje weg.

Met mijn nieuwe fiets kan ik het wiel makkelijk verwijderen. Dus dan vind ik het niet zo erg om toch een gewone binnenband te moeten steken. Met de bakfiets is dat een ander verhaal. Maar daar heb ik nu de schwalbe pick-up op liggen achteraan en vooraan twee big ben plus banden. Daar hoop ik dus geen lek mee te rijden.

We hebben sinds kort ook een bike43 longtail. Daar zitten ook "antilek" banden op. Maar heb van dat merk banden nog nooit gehoord. Samurai is het merk. Daar hoop ik dus ook gewoon geen lek mee te rijden.

Toch hoop ik dat ze wat meer keuzes gaan bieden in het gaadi banden gamma. Vind het toch wel makkelijk.