Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opknappen Giant Trooper (1991) - Welke onderdelen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Opknappen Giant Trooper (1991) - Welke onderdelen?

Niet nerveus worden nu hè :wink:

Aan die achtervork zie ik niks geks? De oplossing voor een krom padje is rechtbuigen.

Lekker door d'r mee!
Dat patje is waarschijnlijk wel succesvol recht te kloppen of buigen. Voor de rest zou ik toch maar twee wielen monteren voor een test. Als dat goed gast, en het achterwiel zit netjes recht, dan zou ik verder niks met het frame doen.
De plannen zijn gewijzigd. Een setje wielen om het frame te checken op kromming had ik helaas niet voorhanden. Het frame testen kon ik dus niet en daarmee werd het verwachte eindresultaat een stuk onzekerder.

Op Marktplaats kwam ik een frame tegen in prima staat, en met nog prima originele onderdelen. Wel zonder rekjes. Voor een prikkie heb ik deze kunnen ophalen. Even de trapaslagers wat strakker draaien, beetje poetsolie eroverheen, de rekjes van het frame dat ik al had overzetten en voila. Ziehier mijn nieuwe trots! Mogelijk wil er mee naar Thailand fietsen vanuit Nederland, dus ik moet nog even zorgvuldig kijken of het frame me echt past. Wellicht vervang ik dan later nog wat onderdelen. Tentje erop en de aankomende weekenden lekker op stap dus! :D
20210626_120309.jpg
R!k schreef:
wo 23 jun, 2021 20:27
Leuk, die heb ik dit jaar ook via marktplaats gescoord en opgefrist.
Misschien haal je er wat inspiratie uit :)
Misschien lichtelijk off topic, maar hoe heb je die tassen/cages aan de vork vastgezet? P-clamps?
Fietsmans schreef:
za 26 jun, 2021 19:25
Op Marktplaats kwam ik een frame tegen in prima staat, en met nog prima originele onderdelen
Nu heb je dus wel wielen om te checken. Met wat geluk heb je een reserveframe.
Hoi fietsmans,

Ik zag dat je ook al een giant expedition had aangeschaft.

In de bijlange mijn Giant Trooper ter inspiratie:

Ik heb een nieuw leder zadel (Lepper) goedkoop op de kop weten te tikken voor Euro 40,-

Groet,

Van den Vrijenband

Bijlagen