Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wielen met geïntegreerde pomp: is het wat? - Forum Wereldfietser

Wielen met geïntegreerde pomp: is het wat?

Ik kwam deze site toevallig tegen: https://gravaa.com/.

"The lightweight wheels compose of carbon rims and advanced hubs, in which a miniature high-pressure pump is stored, which is driven by the rotation of your wheels. Via an integrated clutch unit and electro-pneumatic control system the pump gets only active on demand. The wheels are fully compatible with standard bikes. You manage your tyre pressure wireless from your handlebars. Meanwhile, all relevant information can be displayed on your bike computer."

Zelf vind ik het onnodig, maar wie graag geld over heeft voor nieuwe technische snufjes is het misschien wel een aardige upgrade voor de fiets.
Vraag me af hoeveel (extra) weerstand het vullen van de pomp kost. Ik kon daar even niets over vinden.
Het idee lijkt me wel wat voor mijn fietsstijl: veel asfalt en af en toe een flink stuk gravel en dan weer terug naar huis over het asfalt.
Maar ze zijn er nog niet dus ik stel voor dat jij -edit: willem.m - je inschrijft voor de pre-order en ze test al ze nog blijken te komen ook. :D
Jammer voor de Rohloff en de naafdynamo, maar ik vind het idee best leuk (-:

Ik zou op sommige dagen ook best wel eens vaker van bandenspanning willen wisselen, maar kom dan toch vaak op een compromis uit voor zo min mogelijk pompen. En met flink brede banden in combinatie met een klein pompje beperk ik dat het liefst tot momenten dat de band lek is ;)
Leon schreef:
di 22 jun, 2021 21:53
...dus ik stel voor dat jij -edit: willem.m - je inschrijft voor de pre-order...
Ik zal eerst even op dit forum een crowdfundingactie opstarten om die eerste wielset te kunnen aanschaffen. Maar ja, welk bedrag moet ik dan bij elkaar zien te krijgen... Hoe duur zou zo'n setje zijn?
willem.m schreef:
di 22 jun, 2021 22:24
Hoe duur zou zo'n setje zijn?
Wat de gek ervoor geeft? :lol: