Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke maat is 700 x 45 - Forum Wereldfietser

welke maat is 700 x 45

Hallo,

Ik zit nu in Amerika en heb een trek fiets met wielmaat 700 x 45. Is dit hetzelfde als 27.5? Ook wil ik er swalbe super moto x banden opzetten. Past dat op deze wielmaat? Kom er met google zoeken niet helemaal eruit. Elke hulp is welkom.

Jan
Dat is geen 27,5 maar een 29 inch wiel in MTB termen (28 inch normaal). Oftewel je band is zoiets als 29 x 1,75.
PS ERTRO maten zijn veel duidelijker.

700x45 is ERTRO 45-622, dwz band van 45mm breed op een velg met diameter 622mm.

Super Moto X in 27,5 heeft ERTRO maat 62-584 dus 62mm brede band op velg met diameter 584mm.

Zie ook: https://biketiresizes.com
Dankjewel. Dus de schwalbe super moto x gaat niet passen.
Ga naar een fietsenmaker en laat er passende banden op leggen. In de VS zou ik denken aan iets van een Donnelly x’plor ofzo. Misschien kun je wel naar 700x50.
cycler schreef:
za 05 jun, 2021 21:36
Dankjewel. Dus de schwalbe super moto x gaat niet passen.
De Super Moto is er ook in 622, maar welke breedte past, hangt volledig van je frame af!
De frame is geen probleem, er is genoeg ruimte bij de voorvork en aan de achterkant. Maakt de wiel rim ook wat uit? er zit nu dus een 45mm breedte op, past een 60mm dan ook erop?
Als je een 21mm+ velg hebt moet dat kunnen...
En verkijk je er niet op dat de ene band breder valt dan de andere. Soms met noppen nog een stuk breder, en soms wil een nieuwe band na een tijdje ook nog wel even net wat breder gaan vallen :)
cycler schreef:
zo 06 jun, 2021 17:45
De frame is geen probleem, er is genoeg ruimte bij de voorvork en aan de achterkant.

Cool. Zó veel trek fietsen die zonder problemen 60-622 slikken zijn er niet. Wat is het voor fiets?
Het is de trek verve 2+ ebike. Het is hier goedkoper zelf de banden online kopen dan door een fietser maker laten doen. Het is de schwalbe Big Ben plus van 55 geworden. Kon geen super moto x vinden op Amazon en ik moest het daar wel bestellen, omdat ik een gift card van Amazon had dus. Ik krijg ze 9 juni en laat weten of ze passen.
cycler schreef:
zo 06 jun, 2021 22:07
Kon geen super moto x vinden op Amazon
Gelukkig maar, die past sowieso niet op je fiets :wink: