Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets met Rohloff naaf en gates cdx riem remt licht af. - Forum Wereldfietser

Fiets met Rohloff naaf en gates cdx riem remt licht af.

Hallo allemaal,Ik ga over 5 weken naar Spanje fietsen maar heb nogal wat problemen met het afstellen van mijn fiets,ik heb nmlk het gevoel dat mijn fiets af en toe afremt en dat is vooral als ik in de 9e versnelling of hoger fiets.
Is er iemand die weet wat dat zou kunnen zijn ?
mvgr
Even een bezoekje aan je LBS.
Staat je riem niet te strak?
Ik heb dat niet eerder gezien bij een Rohloff.
Welke fiets heb je? en wat voor een remmen? en een exenter of schuif padden?
Het kan dat je wiel niet goed vast zit of je spaken te slap staan en daarom aanloopt, meer kan ik niet verzinnen op dit moment met de info die je geeft.
Het is een velo de ville van een half jaar oud met schijfremmen en ik heb ongeveer 2500 km op zitten.het zijn niet mijn remmen volgens mij want als ik niet trap remt de fiets ook niet af....
johnenpeet2021 schreef:
za 22 mei, 2021 08:01
Het is een velo de ville van een half jaar oud met schijfremmen en ik heb ongeveer 2500 km op zitten.het zijn niet mijn remmen volgens mij want als ik niet trap remt de fiets ook niet af....
Dan zou ik toch even naar de FM gaan.
johnenpeet2021 schreef:
za 22 mei, 2021 08:01
Het is een velo de ville van een half jaar oud met schijfremmen en ik heb ongeveer 2500 km op zitten.het zijn niet mijn remmen volgens mij want als ik niet trap remt de fiets ook niet af....
En je hoort de schijfrem niet aanlopen als je trapt? en hij remt nog wel goed achter?
Maar naar de FM gaan waar je hem hebt gekocht is wel een goed idee :wink:
johnenpeet2021 schreef:
za 22 mei, 2021 08:01
Het zijn niet mijn remmen volgens mij want als ik niet trap remt de fiets ook niet af....
Dat lijkt me nu verdraaid handig; tot aan het eind van de straat een paar keer flink aantrappen, en vervolgens met stilstaande beentjes freewheelend naar Spanje :wink: .
Dus beter verwoord: je fiets trapt zwaar, vooral in de 9e versnelling en hoger? Dat zou dus aan de naaf moeten liggen en daar kan je zelf weinig aan afstellen, je kan alleen de naaf spoelen en de olie verversen. Als dat niet helpt en je zeker weet dat er iets mis is zal je het achterwiel naar Duitsland moeten sturen, al dan niet via je fietsenmaker.
Hij staat bij de fm.... :idea:
Ben toch benieuwd of de fm het probleem heeft kunnen oplossen! Zo ja, zat 't 'm echt in de Rohloff naaf?