Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke bout voor mijn as? - Forum Wereldfietser

Welke bout voor mijn as?

Ik heb laatste een tweedehands follow me gekocht. Nu blijkt dat de bijgeleverde adapter niet op mijn as past. (De moer is te klein). Ik weet niet welke maar die adapter is. Ik heb al een mail gestuurd naar follow me voor de juiste instructies een antwoord laat ondertussen al even op zich wachten. Wij willen binnenkort een weekendje weg als voorbereiding voor onze grotere fietsvakantie. Ik moet heb dus wel binnenkort bestellen.

Hoe kan ik zelf bereken/bepalen/meten welke adapter(moer) op mijn fiets past?

Ik heb een sparte r5te met achterwiel motor. Vind niet direct iets terug in het boekje.


alvast bedankt.
Foto?
Asmoeren zijn traditioneel niet één maat dus het is wel ff belangrijk dat je de juiste krijgt.
https://www.followmetandem.co.uk/follow ... cessories/
Klik op de info en er wordt verteld waar ze op passen.
Er zijn drie soorten moeren:
3/8 inch = 0,95 mm?, 10 mm en 12 mm
Als je huidige moeren te klein zijn blijft er dus maar een maat over toch?
Je kunt met een schuifmaat de buitenkant van het draad van je as op meten. Dat is toch de M... maat?
cyclos schreef:
za 15 mei, 2021 19:56

Je kunt met een schuifmaat de buitenkant van het draad van je as op meten. Dat is toch de M... maat?
Mijn kennis daarover was nog niet up-to-date ;)
Ik zie nu op:
https://www.bike-components.de/en/Follo ... gLycPD_BwE
dat er voor M12 ook nog 2 verschillende spoed maten (= zeg maar het aantal groeven per ?) verkrijgbaar zijn voor volle assen.
Wist niet dat dat ook nog bestond. Weet ook niet hoe je de spoed kan uitrekenen.
Kan je niet op je type achterwielmotor en 'axle'+ 'thread pitch' zelf wat informatie googelen?
Ik zou even langs gaan bij de lokale fietsenmaker om dit na te vragen. Het is ongeveer 10 of 12, maar de maten liggen zo dicht bij elkaar dat het meten zonder goed gereedschap best een uitdaging is. Alternatief is de aanschaf van een paar gewone asmoeren om de maat te testen.
Hee Shorttrack,
Hoe heb je het nu uiteindelijk opgelost?
Followme heeft mij een mail terug gestuurd. Het was de m10. Deze paste wel maar heb hem toch met een bang hartje aan gedraaid. Moest toch redelijk wat kracht zetten om hem erop te krijgen. Halverwege even terug eraf en de orginele bout erop. Die paste nog perfect. Dus heb hem er dan maar gewoon opgedraaid.