Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Signature vs Santos - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Koga Signature vs Santos

187 berichten
robhuls schreef:
do 21 apr, 2022 11:31
Alas, ik wil fietsen en niet sleutelen, dus zelfbouw is voor mij geen optie.
Je kunt ook voor je laten bouwen toch? Genoeg fietsenwinkels die dat prima kunnen. Bike4Travel bouwt zelf de Avaghons op, JustPedal weet wel raad met Salsa, Surly, Kona en nog veel meer. En zo zijn er veel meer locaties in Nederland waar je prima een fiets kunt laten bouwen.

En dan zijn er ook nog die ook het frame zelf bouwen. Denk dan aan bijvoorbeeld M-Gineering, Wind, etc etc...

robhuls schreef:
do 21 apr, 2022 11:31
Bovendien is mijn Santos voorkeur juist gebaseerd op dat ze bij elk dingetje na denken of het wel superduurzaam is.
Met die doordachte keuzes van diverse merken kun je ook zelf aan de slag. Er zijn best wel wat overeenkomsten, en op de punten waar je over twijfelt kun je ook nog op de expertise van degene die je fiets bouwt vertrouwen.
robhuls schreef:
do 21 apr, 2022 11:31


Die Hope remmen werken toch met minerale olie, dus dan moet je Campa brifters i.p.v. SRAM toch?
Hope werkt met DOT remvloeistof< dat heeft het nadeel dat het vocht aantrekt, wat ook het voordeel is want er treed geen corrosie op in je remmen maar je moet wel regelmatig spoelen
Mr. Z schreef:
do 21 apr, 2022 20:57

Hope werkt met DOT remvloeistof< dat heeft het nadeel dat het vocht aantrekt, wat ook het voordeel is want er treed geen corrosie op in je remmen maar je moet wel regelmatig spoelen
De mountainbike remmen van Hope werken met DOT remvloeistof inderdaad. Remhendels Mono, Tech, Tech EVO, Tech 3, Tech 4, Race, et cetera. En remklauwen X2, V2, V4, M4, E4, en van alles wat langer geleden is.

De Hope RX4 remklauwen voor racefiets en gravebike werken afhankelijk van het type met DOT remvloeistof OF met minerale olie. De exemplaren die met minerale olie werken hebben af fabriek een letter M in 1 van de bore caps staan, de exemplaren die met DOT remvloeistof werken een letter D. Als je de bore caps wisselt voor een ander kleurtje wordt dat nog lekker verwarrend dus...

Zie ook de website van Hope:

https://www.hopetech.com/dut/products/b ... 4-caliper/

Ook hebben ze de RX4 naast 3 FlatMount versies tegenwoordig ook in PostMount.
robhuls schreef:
do 21 apr, 2022 11:31
Bovendien is mijn Santos voorkeur juist gebaseerd op dat ze bij elk dingetje na denken of het wel superduurzaam is.
Ik weet niet hoe je 'duurzaam' in deze context precies bedoelt, maar een fiets is toch nooit héél veel meer dan de optelsom van een frame en wat onderdelen?
Moet je toch eens iets over duurzaam lezen. Zoek bv een op cradle to cradle. Dat is geweldig duurzaam en je kunt er zowel heeel lange onbegrijpelijke verhalen over schrijven als veel geld mee verdienen. De Floriade in Venlo dreef zo'n beetje op die term en er gingen miljoenen in om.
Jeetje, is dit topic nog steeds levend? :lol: ik ben maanden niet op het forum geweest en zie deze nog steeds..
Onlangs, vlak voor Pasen, is het herrezen. :-)