Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ik zoek een fiets voor fietsvakantie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ik zoek een fiets voor fietsvakantie

Je kunt ook kijken naar een van de goedkoopste modellen van VSF. De T50 en T100. Dat zijn eenvoudig uitgevoerde fietsen waar velen op dit forum hun neus voor ophalen maar wel met degelijke frames en sterke wielen. Er zijn een boel uitvoeringen; je moet die met 3x8 à 3x10 versnellingen hebben.
Eenvoudig betekent voor een vakantiefietser vooral dat elke fietsenmaker, ook in Portugal, ze snapt en dat onderdelen goedkoop zijn.

Dealers: https://www.fahrradmanufaktur.de/en/fah ... er.php#map
Ik zou de handelaar bij jou in de buurt In Kleve niet overslaan. VSF is in Duitsland een heel groot merk. Daar heb je best kans dat ze er nog een hebben staan in jouw maat.
Mochten ze uitvoeringen van een paar jaar geleden in de opruiming hebben staan dat is dat eerder een voordeel als een nadeel. Fietsen worden namelijk niet allemaal elk jaar beter.
De maat is bij VSF wel een bijzonderheid. VSF's zijn langer dan hun framemaataanduiding suggereert. Een '52' zal al zeker groot genoeg voor je zijn; misschien wel te groot.
Blackbelt schreef:
vr 07 mei, 2021 09:31
In plaats van met dit beperkt budget iets te kopen, en misschien iets verkeerd te kopen kan je ook voor je eerste vakantie een fiets huren. {knip] Ja... 3 weken huren kost wat... maar je bent wel met topmateriaal onderweg.
175 euro per week voor een fiets . :shock:
Ik wil niet zeggen dat het zo leuk is, maar daar huur je ook zelfs auto voor.
Leon schreef:
vr 07 mei, 2021 09:45
Je kunt ook kijken naar een van de goedkoopste modellen van VSF.

De maat is bij VSF wel een bijzonderheid. VSF's zijn langer dan hun framemaataanduiding suggereert. Een '52' zal al zeker groot genoeg voor je zijn; misschien wel te groot.


Mijn EUR 0,02 ... Ik sluit me aan bij de tips om voor nieuw te gaan.
Je kunt tegenwoordig nieuw kopen onder de 1000 euro en een fiets hebben waaraan je met wat onderhoud jaren plezier beleeft. Dat zou ik eerder doen dan op MP een tweedehands te kopen, ook al is dat dat een tweedehands van een Bekend Merk.

Wat betreft die maatvoering bij VSF: ik ben 1,73 meter (en heb vrij korte benen) en dan zit je op een herenmodel behoorlijk strak. Wat ik prima vind en een voordeel is wanneer je graag wat doortrapt. Maar niet iedereen vindt het even leuk.
Leon schreef:
vr 07 mei, 2021 09:57
Blackbelt schreef:
vr 07 mei, 2021 09:31
In plaats van met dit beperkt budget iets te kopen, en misschien iets verkeerd te kopen kan je ook voor je eerste vakantie een fiets huren. {knip] Ja... 3 weken huren kost wat... maar je bent wel met topmateriaal onderweg.
175 euro per week voor een fiets . :shock:
Ik wil niet zeggen dat het zo leuk is, maar daar huur je ook zelfs auto voor.
Neem nu dat je ieder jaar 4 weken op vakantie gaat fietsen, dan betaal je 800€ per jaar.
Vergelijk dat met de nieuwprijs van zo'n fiets, en het duurt wel even voor je die betaald hebt...
Zo gek vind ik die prijs niet omdat daar ook onderhoud, herstellingen etc onder vallen.
Om het anders uit te drukken... ik denk niet dat die verhuurder snel rijk wordt.

En voor de prijs van zo'n fiets koop je ook een auto....
Maar met 800 euro is haar budget na 4 weken op en staat er geen fiets in de schuur. Als ik iets huur maakt het me overigens bar weinig uit of het een topmodel is. Topmodellen komen ook met duurdere verzekeringen, zwaardere sloten en hijgerige potentiële dieven.

Ander idee, een tweedehands VSF, staat in Delft: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... fiets.html
Let wel dat de voor verlichting op de VSF niet werkt. Als ik het goed zie is de voorlamp 1 voor naafdynamo. En die heeft de fiets niet. Dus misschien ook een andere voorwiel ingekomen dan origineel. Verder zien de voortandwielen er goed uit.
Misschien is dit een batterijkoplamp?
Een koplamp (of een verkeerd zadel e.d.) is uiteraard geen reden om een fiets te laten staan. Het is wel aanleiding voor een vriendelijk praatje om nog wat van de prijs af te krijgen.
Er zitten twee verschillende wielen in, voorvelg is zwart en achtervelg blank.
Aan de draden bij de koplamp te zien is deze voor dynamo. Waarschijnlijk hoort er een naafdynamo in het voorwiel, en is dit een keer vervangen.
Aan een poot van de achterdrager is een keer gelast.
Ik zie ook roest op boutkoppen en schroefraad van de bidonhouder op de zitbuis.
Het was ook wel een mooie aanbieding geweest als hij z.g.a.n. was.
Het geeft maar weer aan wat het nadeel is van tweedehands. Misschien is het allemaal prima en wilde je die drager toch al vervangen en zo. Maar misschien is er nog meer vreemd aan wat je op de foto's niet ziet. Daarbij is garantie is 0,0, wat ook voor particulier tweedehands gekochte fietsen van duizenden euro's geldt. Je moet zo'n fiets ter plekke ook heel goed kunnen nakijken, wat wel wat technische kennis vereist.
Als de prijzen voor tweedehands zo dichtbij nieuw zitten is het gewoon heel lastig te rechtvaardigen, zeker als je afstapt van de merkkaartjes.
95% kans dat deze te groot is.
Toch is die vsf geen slechte.
Tandwielen en ketting zijn prima.
Velgen zien er niet versleten uit. En als ze vies zijn zie je ook het kleurverschil niet.
Die bagagedrager hoort volgens mij niet op deze fiets. En is idd gelast. Maar een andere
is ook zo gemonteerd. Ik denk dat je hier best plezier van kan hebben
Hm, mijn vrouw rijdt op een Koga maat 57 en zij heeft een vergelijkbare lengte als TS.
Dat de partner van iemand op een forum vergelijkbaar groot is en op eenzelfde maat Koga rijdt lijkt me geen erg sterk argument.
Ben benieuwd of TS nog terugkeert.
Vroeg me ook af of Sofia geen bot is. Maar ze was hier vanmorgen nog en heeft geen raar onderschrift ineens.
willem.m schreef:
vr 07 mei, 2021 18:13
Ben benieuwd of TS nog terugkeert.
Zo te zien staat dat een goed gesprek geenszins in de weg. :wink:

Zonder gekheid: ik zou me, als ik Sofia heette, geloof ik ook de pleuris schrikken van zo'n overdonderende ontvangst. De prijsontwikkeling van Koga-Miyata vanaf 1985? :shock:

Het arme kind ...
Bedankt voor alle reacties! Ik ga ze eerst uitgebreid lezen
In de buurt van Nijmegen zijn veel Multicycles verkocht. MC is failliet gegaan een aantal jaren geleden. Veel MC’s hebben nou niet echt spectaculair veel kilometers gemaakt. Voor 150 euro of zo moet wel een MC Sportive zijn te scoren, investeer wat in onderhoud en je hebt een prima fiets. Vind je er een met 48 spaaks wielen, die zijn zo goed als onverwoestbaar. Het vlinderstuur wordt nog steeds door de Vakantiefietser gekoesterd. Verder volledig gemonteerd in Shimano Deore en dat spul gaat lang mee.
Wat ga je misschien laten vervangen? Zadel, voorlamp en evt verende voorvork.
In het algemeen is het handig als je je zelf leert om onderhoud te doen. Goede fietsenmakers zijn zeldzaam en hebben het druk, vooral net de goed betalende seniore ebike klant.