Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderdelenschaarste - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Onderdelenschaarste

Mr. Z schreef:
ma 27 dec, 2021 18:43
een onderdeel waar je 15 euro op kan verdienen en waar je er maar 1 per jaar voor nodig hebt
In tijden van onderdelenschaarste zullen duurdere onderdelen die anders maar 1x per jaar verkocht zouden worden, aanzienlijk beter verkopen.
Een dealer die de fietsen die daar een jaar eerder nog verkocht zijn, niet meer kan repareren, heeft echt wat uit te leggen.
keesswart schreef:
ma 27 dec, 2021 19:48
Mr. Z schreef:
ma 27 dec, 2021 18:43
een onderdeel waar je 15 euro op kan verdienen en waar je er maar 1 per jaar voor nodig hebt
8<
Een dealer die de fietsen die daar een jaar eerder nog verkocht zijn, niet meer kan repareren, heeft echt wat uit te leggen.
Precies dat. Een FM hoeft niet alle merken te verkopen, maar moet wel de onderdelen kunnen leveren van de fietsen die hij verkoopt. Bij welke groothandel(s) hij is aangesloten, zou daarmee te maken moeten hebben.
Nee hoor, die laten je gewoon in de kou staan; het is er simpelweg niet en verkopen via de detailhandel levert meer op als het er wel is. Waarom denk je dat de directeur van Santos zegt dat je je eigen groepset mee kan nemen als je die gemonteerd wil hebben? gewoon omdat hun er niet aan kunnen komen via de groothandel. Dus kun je je klanten het beter zelf mee laten nemen om gezeur over de prijs te voorkomen en de aansprakelijkheid voor de geleverde onderdelen ook bij hun te leggen.
Deze tijd is daar inderdaad ingewikkelder in. Ik doel erop dat in normale tijden leverbare onderdelen door een FM geleverd moeten worden ook als de groothandel(s) waar deze bij is aangesloten, het niet leveren. En nu is het een goede oplossing als FM het BYO-principe hanteert, waarbij hij de kwaliteitscontrole wel uitoefent voor de montage. Daarmee biedt hij de klant een oplossing.
precies, ook dat is een goed initiatief.
Update vanuit Gelderland:
https://www.gelderlander.nl/duiven/fiet ... ~aac131d4/

"Zelfs de kettingen zijn op"
Onze prima fietsenmaker in de buurt moet vaak nee verkopen bij onderdelen voor de stadsfietsen, maar heeft er geen moeite mee elders gekochte onderdelen tegen betaling te monteren. Het is even wat meer werk voor mij, maar tot nu toe is het me steeds gelukt alles op de weg te houden.
Bert van Sprang schreef:
di 08 jun, 2021 15:42
Dat er een onderdelenschaarste is wil ik niet ontkennen, levertijden van 55 weken neem ik met een flinke korrel zout. We gaan het zien.
Voor veel onderdelen is het inmiddels meer. Fietsfabrikanten hebben bij hun bestellingen al te rekening te houden met leadtimes van 700 dagen.