Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 1x11 ervaringen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

1x11 ervaringen

nicolevelo schreef:
ma 26 apr, 2021 22:14
En welk verschil merk je concreet als je rijdt met een 'gravelgroep' zoals GRX ten opzichte van een 'road' groep zoals Tiagra/105?

Niet in de zin van werking, werkt allemaal prima, de overbrengings verhouding is anders, ik rij 2x11 met mtb derailleurs, een 105 cassette en bladen voor die er helemaal niet bij horen (43-28) bevalt prima maar de voorkant zou met een index shifter minder goed werken, de frictie bediening is voor mij echter prima en staat kleine correcties ook toe.
nicolevelo schreef:
zo 25 apr, 2021 13:32
Leon schreef:
zo 25 apr, 2021 10:55
Ik vind het ergens raar dat er hier naar een oplossing wordt gezocht in een fiets die nog niet eens gekocht is.
Is dat raar? Ik wilde zelf een fiets samenstellen en dus informeer ik vooraf naar de mogelijkheden om de afmontage op mijn wensen af te stemmen. Ondertussen, dankzij de bovenstaande informatie is het voor mij duidelijk dat de oplossing 2x11 prima is.
Ik lees dat je je keuze al gemaakt hebt (?) voor een 2x11.

Hierbij nog een interessant artikel (wat mij bevestigt in mijn keuze voor eveneens een 2x11)

https://www.cycloworld.cc/nieuws-artike ... 8#formPoll