Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kosten voor beetje redelijke spaken. - Forum Wereldfietser

Kosten voor beetje redelijke spaken.

Dag, koop net wat spaken bij een fietswinkel, met bijbehorende contra moertjes, had ze eerder eens bij een andere fietswinkel gehaald, was toch een stuk goedkoper volgens mij, al wist ik niet meer precies hoe veel. Zonder meteen over precieze bedragen te hebben wat ik nu heb betaald, kan ik vertellen dat ik net bij een webwinkel die van alles verkoopt een setje spaken van 144 stuks voor 12,50 "zag liggen", dat echt heel wat goedkoper dan ik nu heb. Of iemand idee heeft of dat dan slechtere (hoeveel slechter dan wel niet, maar even achterwege) spaken zijn, of ben ik toch gewoon getild eigenlijk net? Niks meer aan te doen, ga niet ruilen daarom, al zou 't kunnen. Maar toch wat benieuwd. Iets duurder, niet zo'n punt , hou je toch, maar hier wel wat nare smaak bij. Voortaan (als het er nog weer eens van komt) toch maar, hoe onbenullig het me ook lijkt, toch maar vooraf vragen wat de dingen kosten eigenlijk. Geld één ding, maar toch om idee vooral.

PS dat setje was zonder moertjes, maar wat van vond kosten die ongeveer net zoveel als de spaak, dus dat op die manier mee gerekend.
Hebben die spaken een merk. Er staat dacht ik op de kop van de spaak een logo. Je zal wel ontdekt hebben dat er in spaken veel keus is.
Ik reken, afhankelijk van het type spaak, zo 1 euro per spaak / nippel combi. En die verkoop ik liever dan bosjes van 144 voor 12,50. Da's best duur voor oud ijzer namelijk...
Heb lengte aangegeven, en dat beetje dik moest zijn. Denk, pakt automatisch meest budget wat ze hebben. Misschien i.d.d. goedkoopst dat ze hadden. Staat een "A" op het ronde kopje van de spaak.
GeWij schreef:
vr 23 apr, 2021 19:56
Heb lengte aangegeven, en dat beetje dik moest zijn. Denk, pakt automatisch meest budget wat ze hebben. Misschien i.d.d. goedkoopst dat ze hadden. Staat een "A" op het ronde kopje van de spaak.
Accent Spokes :?:
Ik ben nogal fan van DT Swiss, maar Sapim kan ook goed...
Ja, die van 144 in één pak waren van merk sapim.

PS had nog een post hier, maar die is verdwenen, of verwijderd. Dit soort dingen niet goed voor mijn paranoia, nog weer ander verhaal. Maar als die Sapim dus ook goed kan, dan kom ik nu maar bekaaid vanaf dan dus. J. Dikkie nog aan toe.
En ik mooi voor Jan met de korte achternaam. Bedankt antwoorden, heb het plaatje dan tenminste wat helderder. Toch liever de waarheid, al is die hard.

Nog maar 's bedankt, kan deze wel dicht om mij.
GeWij schreef:
vr 23 apr, 2021 22:01
Ja, die van 144 in één pak waren van merk sapim.

PS had nog een post hier, maar die is verdwenen, of verwijderd. Dit soort dingen niet goed voor mijn paranoia, nog weer ander verhaal.
Over het algemeen worden normale reacties niet weggehaald hier, maar je kan hem per ongeluk zelf verwijderen. Als een moderator iets weg haalt zonder je aan te spreken is dat een kwalijke zaak...
Het kan altijd erger. Voor een Fulcrum systeem wiel: 10,- per stuk.
https://www.bike24.com/p2372655.html?menu=1000,4,1636
Jazeker, maar systeemwielen zijn niet bedoeld om te repareren, door de onderdeel prijzen hoog te houden maak je de stap naar een nieuw wiel kleiner...
Je hebt nogal wat verschillende spaken, zink of RVS, dikte 13 of 14, straight of enkel of dubbel butted, alle hebben een andere prijs, jouw de spaken verkopen kost ook tijd [en geld ] dat een verkoper 1 euro rekent voor een spaak die inkoop goedkoper is is ook niet gek, hem goedkoper verkopen zou verliesgevend zijn.
De zak spaken voor 12.50 zouden ook niet gratis na je verzonden zijn.
Kwalijk, ja ongetwijfeld. Anders doet die vast minder rigoureus. Maar zelfs een héle strenge het zich te laten gelden, niet schuwende moderater kon zich aan die opmerking amper een buil vallen volgens mij. Zal wel vergeten zijn te posten, ga ik maar vanuit.
Maar, je vraagt je af of je te veel (veeel te veel) betaald hebt?

Waren het precies dezelfde spaken? Wat MrZ zegt: er zijn nogal wat verschillen. Ook in nippels en washers zijn veel verschillen en komt met een prijskaartje. De LBS wil nog wel eens wat duurder zijn als een giga-webshop als mantel of bike24. Verschillen van 75% of nog meer, vind ik niet raar meer. Dan loont vooraf vragen zeker. Ooit zelf 1x die fout gemaakt, sindsdien informeer ik altijd eerst naar de prijs. Maar ik gun het de lokale ondernemer dan weer wel.

@shadow: Dat weet ik. ;) Die wielen zijn gemaakt om op te rijden en daarna nieuwe te kopen.
Maak je geen zorgen, je FM wordt niet rijk door jou € 1 te rekenen voor 1 spaak.