Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 40 gaats velgen zilver 622-19c of 21c? Ik ga voor 36 gaats. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

40 gaats velgen zilver 622-19c of 21c? Ik ga voor 36 gaats.

Om een lang verhaal kort te maken; vergeet het maar. Zilveren 40-gats velgen zijn zo goed als uitgestorven.
Je zou Ryde eens een berichtje kunnen sturen, want ze hebben wel de middelen om het te doen, maar afgezien van de Grand Bois Papillon velg uit Japan heb ik ze afgelopen paar jaar al niet meer kunnen vinden.

En de Grand Bois zijn €65 exclusief verzending (€35) en importkosten uit Japan. Maar dan zou je wel matchende glanzende velgen voor kunnen inspaken. En ze hebben daar wel hele leuke spullen als je van de klassieke Franse rando stijl houdt. ;)
Voor een zilveren velg zou ik naar Schoonhoven gaan. 40-gats lijkt me geen probleem.
Wil je 41? Kan ook wel geregeld worden.
In Schoonhoven maken ze alles van zilver.
Kijk eens bij https://forcewheelz.nl/
Vraag het eens aan Marten van M-Gineering. Hij importeert ook Velocity velgen, die kun je in bijna ieder gewenst gaten patroon krijgen.
Maar ik ben het er mee eens dat de 40 gats XT naar geen voordeel bied t.o.v. een 36 gats.
Er zijn wel Tandem naven te koop maar die zijn meestal 145mm breed.