Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pedalen van Look - Forum Wereldfietser

Pedalen van Look

Heeft iemand deze al eens gezien/geprobeerd? En pedaal met ingebouwde vibram zool. Zou best wel eens goed kunnen werken.
Afbeelding

linkje: https://www.lookcycle.com/us-en/product ... trail-grip
Het zou helpen als je een foto plaatst. Anders moeten wij die gaan googlen.
willem.m schreef:
di 06 apr, 2021 15:48
Het zou helpen als je een foto plaatst. Anders moeten wij die gaan googlen.
Had de link toegevoegd dacht ik... Heb hem er bijgezet.
En moet je dan metalen pinnen onder je zolen hebben? ;)

Normaal kan rubber op rubber best glad worden bij nattigheid.
Fedor schreef:
di 06 apr, 2021 16:37
En moet je dan metalen pinnen onder je zolen hebben?
In de beschrijving staat:

Unique, mountain peak-evolved, composite stud and rubber lug tread inserts give brilliant bike control and slip free security without trashing your shoes or your shins.

Denk dat die zwarte dingen de vervanger van de pinnentjes zijn.
flierefietser schreef:Unique
flierefietser schreef:brilliant
flierefietser schreef:Denk
Dat soort woorden. Dan word ik altijd achterdochtig.
Ik dus ook. Vandaar mijn vraag.
Ik heb deze pedalen al een aantal maanden in gebruik. Ze bevallen mij uitstekend.

Omdat ze een groot oppervlak hebben, ik rijd nl met lichte wandelschoenen met Vibram zool omdat ik geen ‘klik-pdalen’ wil hebben (daar ben ik een aantal malen mee onderuit gegaan bij snelle stops (spd)). Het grote oppervlak maakt dat de pedalen de druk over de voetzool goed verdelen.

Omdat ze niet slippen ook niet als ze nat zijn. De pedalen hebben een oneffen oppervlak waardoor schuiven wordt bemoeilijkt.

Mijn oude platformpedalen hadden de bekende metalen pinnen die mijn schoenzolen flink toetakelden en ik heb er ook nog weleens flinke krassen op mijn benen aan overgehouden

Na de overstap van spd naar platformpedalen scheelde het mij ook nog ruimte en gewicht omdat ik geen tweede paar schoenen meer mee hoefde te nemen.

En nee, ik ben geen aandeelhouder….



Henk D
Bedankt voor je reactie. Ik fiets met lage wandelschoenen en dit klinkt dus als een goede optie. Er is nu ook meer info op Youtube te vinden: