Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lowrider Tubus Ergo monteren op Koga F3 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lowrider Tubus Ergo monteren op Koga F3

zou me ook zorgen maken om de voorvering, onze koga met feathershocks heeft na een paar 1000 km speling op het balhoofd, niet enkel voor \ achter maar ook zijdelings, er is speling tussen stuur en wiel, dit zit in het veersysteen bij het balhoofd en schijnt niet afgesteld te kunnen worden. met bagage komt er nog meer kracht op, dit feathershock systeem lijkt me niet geschikt. speling tussen stuur en wiel is best een vreemd gevoel, lijkt me heuvelaf heel spannend...
Shorttrack schreef:
di 20 apr, 2021 08:56
Ik volg even mee. Ik zit ook met een voordragerprobleem op mijn sparta r5te. Er zitten onderaan wel gaatjes bij de naaf. Maar omdat de voorvork plat is zie ik tot nu toe geen optie om hem bovenaan vast te maken.
Dat is wel op te lossen met een simpele slangenklem.
Ronaldi schreef:
zo 25 apr, 2021 19:02
zou me ook zorgen maken om de voorvering, onze koga met feathershocks heeft na een paar 1000 km speling op het balhoofd, niet enkel voor \ achter maar ook zijdelings, er is speling tussen stuur en wiel, dit zit in het veersysteen bij het balhoofd en schijnt niet afgesteld te kunnen worden. met bagage komt er nog meer kracht op, dit feathershock systeem lijkt me niet geschikt. speling tussen stuur en wiel is best een vreemd gevoel, lijkt me heuvelaf heel spannend...
Dat is niet alleen best spannend, maar ik vond het ook gewoon erg onaangenaam en gevaarlijk.
Zoals ik al ergens eerder schreef (in een ander topic) gaat het stuur inderdaad enorm trillen, zelfs op het vlakke asfalt als je het stuur met één hand vast houdt.

We hebben er toen ook wat afdalingen mee gefietst in het Tecklenburgerland en dat was gewoon heel erg oppassen geblazen. Als je ziet met welke snelheden ik nu de afdalingen maakt met mijn Santos TM3+, dan zie je waar een fiets voor gemaakt is. De Koga F3 is duidelijk geen pakezel, zoals de Santos TM3+ of de Koga Worldtraveller S, dus zal de bepakking licht en gering moeten blijven, wil je op een fijne manier kunnen blijven fietsen.
Ja, als je het ook vergelijkt met de Cannondale Headshock is het allemaal heel dun bemeten.

Het grootste bezwaar wat ik heb tegen vering op een "normale" fiets is dat het kwalitatief allemaal heel pover is. Zelfs een instap Judy van Rockshox is veel beter dan wat er op dit soort fietsen wordt gezet.
loknor schreef:
di 04 mei, 2021 09:55
Shorttrack schreef:
di 20 apr, 2021 08:56
Ik volg even mee. Ik zit ook met een voordragerprobleem op mijn sparta r5te. Er zitten onderaan wel gaatjes bij de naaf. Maar omdat de voorvork plat is zie ik tot nu toe geen optie om hem bovenaan vast te maken.
Dat is wel op te lossen met een simpele slangenklem.
Dankjewel voor de info. Ik had er al aan gedacht maar was niet zeker of dat wel mogelijk was. Nu kan ik wat gerichter zoeken naar een passend rekje.