Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opbouw Trek 520 frame - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Opbouw Trek 520 frame

rataplan schreef:
do 10 mar, 2022 19:58
Ondertussen zijn we bijna een jaar (én een 3000 kilometer) verder.
Mooi geworden zeg! Fijn dat 'ie bevalt.

rataplan schreef:
do 10 mar, 2022 19:58

- ik heb een Tubus Tara frontrack en deze blijkt niet compatibel te zijn met mijn voorvork? Ik zit vooral met de schijfrem en heb geen idee hoe deze te monteren? Ook het feit dat er spatborden op gemonteerd zijn lijkt me niet goed te matchen. Iemand tips?
Je zou de drie gaten boven elkaar op de voorvork kunnen gebruiken voor Salsa Anything Cages of iets anders van alles wat er tegenwoordig aan alternatieven op de markt is gekomen. Kijk hier bijvoorbeeld eens:

https://bikepacking.com/index/cargo-cag ... hing-bags/

Verder, kijk bijvoorbeeld eens hier:

viewtopic.php?f=21&t=37145&p=415070#p415050

Maar dat is natuuurlijk wel vaker gezegd ;)

rataplan schreef:
do 10 mar, 2022 19:58

- voor woon-werk verkeer zijn de 42mm banden ideaal. Zou het een groot verschil zijn om voor mijn Rome trip 47mm banden te monteren?
Hoeveel ruimte heb je om kwijt te kunnen? Vooral zodra het wegdek slechter wordt kun je best profijt hebben van breder. Al kun je ook overwegen dat pas te doen zodra je banden versleten zijn, met de eerder genoemde 3000km heb je vast nog wel even te gaan.
Smaakvol fietsje geworden! De rode Oi maakt het af :D

Banden, tja, degene die je nu hebt kunnen eigenlijk alles wel goed. Zéker naar ook naar Rome fietsen. Bijvoorbeeld een iets bredere G-one of Riddler zal wat lichter en sneller zijn en meer comfort bieden, keerzijde is waarschijnlijk een wat mindere duurzaamheid. Zelf zou ik het wel doen, nog meer fietsplezier, en eigenlijk juíst voor woon-werk. Maar nogmaals met de huidige banden is ook weinig mis.
Mondials zijn wel stug, dus als kasseien hard doorkomen of als rem werken is dat geen toeval.
De ene mondial is de andere niet. Deze versie kon best oké zijn volgens de specs (v-guard, addix, 650gr). Ik weet het niet.