Problemen met rollerbrakeremmen

Shorttrack schreef:
ma 12 apr, 2021 17:00
Bedankt voor de tips :) Hopelijk is het nu helemaal opgelost en weet ik wat ik in de toekomst kan doen.
Schijfremmen er op :D
Op plaatjes van zo’n Baboe zie je idd allemaal schijfremmen. Is dat een optie, hadden ze eerst rollerbrake en nu niet meer, passen ze beide op elk frame?
Ze laten inderdaad de "duurste" variant zien met schijfremmen op de website van babboe. Echter moet je zelf die optie kiezen.

De rollerbrakes later vervangen met schijfremmen kan niet meer. Er is geen bevestigingspunt voorzien. Je zou er dan zelf een bevestigingsplaatje bij moeten lassen onderaan de bak. Zelf de fietsenmaker waar wij hem kochten zei dat dit echt geen optie was. (Wij hebben trouwens een bellaberde fietsenmaker, er is altijd wel iets mis met mijn fiets als ik daar iets laat herstellen.)

Dus voor nu zullen de rollerbrakes hun werk moeten doen. Moet ze wel weer opnieuw afstellen. De fiets is twee weken geleden nog eens bij de fietssenmaker geweest (een heus babboe experience center) voor een euveltje waar ik zelf niet kon repareren. Ze hebben toen ook de remmen meteen afgesteld. Bij mij stonden ze heel goed afgesteld. Nu trek hij naar recht als ik rem. Kan ik weeral opnieuw beginnen :shock: . Ik denk dat we best beter niet meer naar die fietsenmaker gaan.