Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinion i.c.m. Onyx naaf - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Pinion i.c.m. Onyx naaf

Ik heb uiteindelijk besloten voor een Hope Pro 4 Trial naaf achter te gaan, is specifiek voor singlespeed en daarmee ook symmetrisch. Misschien niet de allermeeste aangrijpingspunten (88) maar wel voor mij een goede afweging tussen prijs en kwaliteit. Er is een mooi filmpje over de Hope pro 4 naaf hoe zij die maken, een genot om te zien en dat zeg ik als oorspronkelijk werktuigbouwkundig opgeleide.
https://vimeo.com/150519302

De kenmerkende ratel scheelt ook de noodzaak tot een bel ;)
Hope maakt mooi spul! Goede keus!
Mooi!
Maar vergeten we niet dat het over fietsen gaat, en dat is met de beentjes rondtrappen totdat de spiertjes en/of het hoofdje niet meer willen?! Onafhankelijk hoeveel ratels er in een naaf gaan...
Enjoy!!!
Korte update - deze week toch nog een Son 110 15 gebruikt kunnen vinden in de juiste uitvoering en voor een sympathieke prijs, alleen ander kleurtje dat deert niet. Binnenkort dus de luxe van twee wielsets, 29 en 27.5 beiden met Son voornaaf.
Ik heb de 27.5 set bij Maatwielen.nl / Hans van Leeuwen uit Nijmegen laten maken, zeer goed bevallen, het was ook geen probleem om met zelf aangeleverde velgen en naven te werken in tegenstelling tot andere wielbouwers en een zeer redelijke prijs. Ik zal het 29 voorwiel daar ook weer laten inspaken.

Nog niet veel met deze fiets gefietst, maar hoop er in de toekomst een mooie langere tocht mee te maken. Uiteindelijk bij de C1.12 gebleven, hoewel ik ook een P1.18 had liggen, die heb ik weer doorverkocht. Ik heb nu deze Tout Terrain Outback Explore als reisfiets en een Salsa Cutthroat voor als dropbar monstergravelfiets met Shimano XT Di2 en hydraulische schijfremmen. Ben er erg blij mee. Rest van 'normale' race en mtb fietsen kan voor mijn gevoel weg met als einddoel een minder volle schuur. Ik ga nog een geveerde voorvork erbij nemen om te kunnen wisselen met de vaste carbon vork, nog een frametas en dan ben ik wel klaar denk ik.