Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Remolie dot + minerale olie - Forum Wereldfietser

Remolie dot + minerale olie

In het kader van domme vragen bestaan niet. (of toch wel :) )

Je hebt remsystemen voor DOT remvloeistof
En remsystemen voor minerale olie

Nu weet ik dat als je DOT in een systeem gooit wat eigenlijk voor minerale olie is, je afdichtingen eraan gaan.

Maar wat nou als je minerale olie in een DOT systeem doet?

Nog nooit zelf gedaan. Maar ik denk dat het gewoon zou moeten werken. Minerale olie sloopt niet je afdichting. Maar wat gaat er dan mis?
Synthetische remvloeistof absorbeert water(damp). Dat zal dat restje dan ook doen dat achter is gebleven.
Wat mij geleerd is kunnen de afdichtingen die voor de een of de ander zijn er niet tegen je er wat anders ingooit, ik ga het in ieder geval niet voor je uit proberen :wink:
'k Heb wel eens een setje Hope remmen gekocht waar de vorige eigenaar minerale olie in had gedaan. Die gingen daar niet bepaald beter van remmen dan met de originele DOT remvloeistof. De internals werden er dusdanig door aangetast dat een revisie noodzakelijk was. Gelukkig kun je voor Hope alles in onderdelen krijgen.

Zelf ben ik uiteindelijk niet met de foutief gevulde remmen aan de slag gegaan, ik kwam een setje Hope remmen tegen wat geen revisie nodig had en heb ze verkocht aan iemand die ze compleet zou gaan reviseren.

Tegenwoordig schijn je aftermarket voor Hope ook de nodige rubbers te kunnen kopen om ze wel met minerale olie te laten functioneren.
@Jurr

Dus jij zegt dat ook minerale olie de afdichtingen aantast als er DOT in hoort.
Had ik niet verwacht.
Niet proberen dus is de conclusie :)