Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schijfrem ontluchten - Forum Wereldfietser

Schijfrem ontluchten

Ik wil mijn schijfremmen ontluchten, maar kom er niet helemaal uit. Ik heb Alivio M446 en heb de slang met het reservoir aangesloten op de zwarte nippel. Op de remgreep heb ik de afdichting verwijderd en het overloopreservoir geschroefd en het pinnetje er uit gehaald. Maar ergens moet ik blijkbaar nog iets open zetten, want ik kan nog geen olie toevoegen. Heeft iemand advies over wat ik nog moet doen? In de handleiding kan ik niets vinden over het ontluchten van dit type rem.
Screenshot_2021-01-10 BR-M446.png
Screenshot_2021-01-10 BR-M446.png (213.81 KiB) 2307 keer bekeken
Volgens mij moet je de nippel aan de onderkant een halve slag los draaien voordat hij open is.
Of heb je daar een schroef uit gedraaid?
Genoeg videos op youtube die je laten zien hoe het moet.
_Peter_ schreef:
zo 10 jan, 2021 16:33
Genoeg videos op youtube die je laten zien hoe het moet.
De video's die ik heb bekeken hebben altijd een apart schroefje waarmee je de nippel open zet. Ik zal de suggestie van M276 proberen (de nippel een halve slag opendraaien).
Ja, deze moer dus:
Screenshot_2021-01-10 BR-M446.png
Screenshot_2021-01-10 BR-M446.png (176.15 KiB) 2172 keer bekeken

Het kan ook helemaal geen kwaad om een paar keer op de rem te duwen maar het reservoir moet wel vol genoeg zijn zodat je van boven af geen lucht trekt.
Idd de moer van het plaatje met de rode pijl, we noemen het een ontluchtingsnippel, spuit vullen met olie, slang op de bovenkant van de nippel schuiven, ongeveer 1 a 2 slagen opendraaien, reservoir schroef op de greep open en als je hem hebt de kelk van shimano er in schroeven, heb je hem niet een gaatje boren op ongeveer een 1/4 van de bovenkant van een andere spuit, spuit opentrekken tot boven het gaatje en in het reservoir drukken, zo kan er olie er in en lucht er uit.

Spuit op de klauw door drukken en halverwege een paar x in de hendel drukken terwijl je door drukt, dan de klauw dicht, vinger op het gaatje van de spuit op de greep, kan je die er af halen zonder dat de olie er uit loopt :wink: en de boel weer dicht.

Let op, vullen met de blokken er uit en de zuigers helemaal in! en geblokkeerd zo dat ze ook niet naar buiten kunnen komen, zijn de zuigers niet helemaal in kan er erg makkelijk lucht achter blijven hangen.