Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsadvies gevraagd. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsadvies gevraagd.

Corsten schreef:
wo 06 jan, 2021 18:18
Ik kwam op het internet een andere interessante optie tegen in mijn frame maat:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Leuke fiets, zou ik eerder kopen dan de nieuwe dan waar dit topic mee begon.

Wel een wat fancy frame met die dubbele bovenbuis, maar daar hebben ze vast over nagedacht bij Giant.

Ook zullen er vast mensen beginnen over de externe trapas lagers en de achternaaf die best wel eens XT met aluminium as zou kunnen zijn gezien de rest van de afmontage.
Je ziet wel allerhande krassen op de balhoofdbuis veroorzaakt door de veel te lange remleidingen (foto 12 en 13).
Jurr schreef:
wo 06 jan, 2021 17:19
Jawel hoor, Koga heeft op de Signature lijn bijvoorbeeld al een hele tijd zowel de bevestiging voor schijfremmen als velgremmen op de frames en vorken zitten.
Laatste paar jaar niet meer, maar de jaren daarvoor kunnen vaak leuke 2e-hands fietsen opleveren.
Corsten schreef:
wo 06 jan, 2021 17:03
Ik ga toch meer op de tweedehands spullen letten. het enige nadeel is dat ik dan geen schijfremmen kan monteren maar hier kan ik vast nog wel overheen komen haha. Ik zal me toch nog eens verder verdiepen en eventueel echt wat gaan bouwen
Als je daar plezier in hebt (prima te snappen :) ),

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Koop zoiets voor €100. verkoop de wielen en magura's voor €100. Vervang vork voor vast. Bouw een 27,5" wielset met dynamo helemaal naar wens. Fris schijfremsetje d'r bij, drager d'r op, alles wat je verder vervangen wilt en je hebt je eigen vakantiemonster gebouwd voor een prikkie 8)
Grandonneur schreef:
wo 06 jan, 2021 21:59

Koop zoiets voor €100. verkoop de wielen en magura's voor €100. Vervang vork voor vast. Bouw een 27,5" wielset met dynamo helemaal naar wens. Fris schijfremsetje d'r bij, drager d'r op, alles wat je verder vervangen wilt en je hebt je eigen vakantiemonster gebouwd voor een prikkie 8)
Ook een leuke basis, maar wel een hoop moeite voor alleen een frame als uitgangspunt... kun je er beter eentje nemen die al schijfremmen heeft en wielen met een fatsoenlijk aantal spaken als dat is waar je uit wil komen.

En bij een SCC02 zou ik eerder dan 27.5 inch lekker een brede 26 velg nemen en daar een setje Super Moto's of Big Apple erop leggen in 60mm breed. Leuk fietsje dan, heeft me door heel Europa gebracht.
Ik heb goede ervaringen met de Trek FX2. Nieuw gekocht van een fietsenmaker in Thailand en 3000 km met bagage door Z.O. Azië gefietst, over zeer slechte (Laos) en goede wegen. De fiets gaf geen enkel probleem en is super licht. Voor weinig geld een betrouwbare fiets, alle onderdelen goed afgestemd, zonder gesleutel en zonder poeha. Ik wilde de fiets in Saigon weer verkopen of weggeven, maar hij fietst zo lekker dat ik hem mee terug nam en er nog vaak op fiets,
Mic schreef:
za 09 jan, 2021 00:03
Ik heb goede ervaringen met de Trek FX2. Nieuw gekocht van een fietsenmaker in Thailand en 3000 km met bagage door Z.O. Azië gefietst, over zeer slechte (Laos) en goede wegen. De fiets gaf geen enkel probleem en is super licht. Voor weinig geld een betrouwbare fiets, alle onderdelen goed afgestemd, zonder gesleutel en zonder poeha. Ik wilde de fiets in Saigon weer verkopen of weggeven, maar hij fietst zo lekker dat ik hem mee terug nam en er nog vaak op fiets,
Haha, dat is nog eens een mooi verhaal!
Ik ben echter al overstag gegaan en heb de Giant gekocht die in Amsterdam stond. Mooie basis met veel opties al reeds gemonteerd. Daarnaast heb ik de ketting, cassette en de kabels vernieuwd. Ook heb ik alle assen schoongemaakt en opnieuw van kogellager vet voorzien. Ik kan er weer tegenaan.

Graag wil ik iederen bedanken voor het meedenken. Ik ben blij met het advies tweedehands te gaan kijken want mijn inziens heeft het een mooie complete fiets opgeleverd.
Klinkt als een goede basis zo, veel plezier ermee!