Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zijn ligfietsen op hun retour? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Zijn ligfietsen op hun retour?

Pfoe, maar die is dat zo afgeleefd dat ik me afvraag op ik hem zou ophalen als mijn buurman hem aanbood.
Misschien voor de zitschaal, misschien voor het voorwiel. Misschien een paar andere onderdelen. Maar om hier weer een fijne ligfiets van te maken kost best een aardige duit en dan kun je je afvragen of er geen andere tweedehandsjes zijn waar je beter mee af bent.
Die Challenge ziet er beter uit dan de M5, en die fietst weer als een zonnetje voor een paar tientjes investering (en een hele hoop tijd , dat dan weer wel :roll: )
Van de week mogen proefrijden op een Challenge Wizard e-bike.
Een vriend heeft een gevonden op marktplaats, van een oud dametje geweest.
Na 'm te hebben opgeknapt fietst die weer als nieuw!

Afbeelding
harriewbd schreef:
di 12 jan, 2021 22:22
eindgebruiker schreef:
di 05 jan, 2021 13:13
De markt voor open ligfietsen is inderdaad ingezakt. Mensen die een ligfiets zouden overwegen vanwege de hogere kruissnelheid, bijvoorbeeld om te forensen, kiezen nu massaal voor e-bikes. Alleen in de markt voor dichte ligfietsen (velomobielen) zit nog ontwikkeling.

Zelf ben ik tien jaar geleden van een Condor overgestapt op een Gaucho. Die bevalt nog steeds uitstekend als reisfiets. Voor een gebrek aan onderdelen ben ik niet bang. Veel is gewoon standaard fietsspul, specifieke onderdelen blijven vast nog wel leverbaar, en anders kan het wel nagemaakt worden (al dan niet via de 3D-printer).

Nazca heeft overigens nog wat demo-modellen te koop: https://www.nazca-shop.nl/nl/ligfietsen/demo-modellen/
Enkele jaren geleden heb ik op meerdere ligfietsen proefgereden; ook op een Gaucho. Die fiets beviel me uitstekend. En ja, ik zag ook dat er nog een demo te koop stond bij Nazca. Na wat wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt en de fiets gekocht. In maart word ik de gelukkige eigenaar....
....en dan hier het resultaat. De laatste (?) Nazca Gaucho 24” met onderstuur (demo) uit de winkel in Nijeveen. Nazca stopt volledig met de productie en verkoop van ligfietsen. De webshop voor onderdelen blijft voorlopig nog.
IMG_0157.jpg
Heb afgelopen jaar twee stalen ligfietsen erbij gekocht. Een M5 Blue Glide, 1997, voor 50 euro en een mooie Nazca Fuego, 2007, voor 195 euro. De fietsen zijn geheel gedemonteerd en zo nodig met nieuwe onderdelen gemonteerd. Kosten voor beide fietsen circa 180 euro. Beide fietsen rijden nu als nieuw.

Tweewielige ligfietsen zijn al jaren op hun retour. Verdrongen door de e-bike. Als je geduld hebt worden die tweewielig ligfietsen voor weinig geld te koop aangeboden.

De M5 Blue Gilde wordt vaak verward met de Speedliner Blue Glide. Speedliner heeft in licentie zowel de Blue Glide als de Streetlegal gebouwd en verkocht. Het verschil tussen de M5 en de Speedliner is de kwaliteit en de M5 heeft een messing merkplaatje op de framebuis tussen balhoofd en zitje.