Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Road Runner, Pasela, GP4k/5k: vergelijkb. data / ervaringen? - Forum Wereldfietser

Road Runner, Pasela, GP4k/5k: vergelijkb. data / ervaringen?

Hallo,

Men had me hier voor snelle tochten op m'n Koga ofwel Pasela ofwel GP5k aangeraden. Ik probeerde tevergeefs data over hun vergelijkende rolweerstand, 'plat'weerstand en duurzaamheid te vinden. Heeft iemand hier data of ervaring over?

Al zoekende vond ik ook de Vee Road Runner aan ca. €15 en die is "easily matching the ride quality and grip of the Conti GP4000S II" volgens road.cc. Heeft er iemand ervaring of data van deze t.o.v. GP en PAsela i.v.m. relatieve rolweerstand, 'plat'weerstand en duurzaamheid?

Hartelijk dank voor jullie hulp en fijne eindejaarsdagen!
Leuke vraag, ik heb net Pasela’s besteld voor mijn racefiets-in-aanbouw dus ik kan je nog niet gelijk een antwoord geven. Ik heb de draadversie met Tourguard besteld trouwens.
Ik ben bang dat Wim Schermer deze banden niet aan een test onderwerpt, (vanwege de afwijkende maat) Maar kijk gerust even rond bij hem, dan snap je meteen waarom het een afwijkende maat is. (volgens sommigen)
http://wimschermer.blogspot.com/search/label/bandentest
@Shadow: Mooie vooruitzichten!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen en door welke overwegingen en voor welk gebruik je de TG versie koos voor je racefiets (want toch hoge rolweerstand bij schwalbe test voor fietsersbond)?
@Peter: Het wordt me op de site niet duidelijk waarom deze afwijkend zijn in maat? Wim test ETRTO 406, vanuit het perspectief van een gewone fietser is dát toch afwijkend ivm mijn ETRTO 622?

Vooor de duidelijkheid, zelf dacht ik aan (622) Vee Road Runner: 30mm / Pasela: 35mm / GP5k: 32mm.

@Allen: ik ben brandend benieuwd naar ervaringen\data. =>
Vooral over de Vee (gezien diens prijs) ivg deze andere of soortgelijke banden! Iemand?
Dank maar deze site heeft geen info over de Road Runner of Pasela.
avic schreef:
za 26 dec, 2020 10:22
https://www.bicyclerollingresistance.com

voila!!
SimonJR schreef:
za 26 dec, 2020 10:45
@Shadow: Mooie vooruitzichten!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen en door welke overwegingen en voor welk gebruik je de TG versie koos voor je racefiets (want toch hoge rolweerstand bij schwalbe test voor fietsersbond)?
Omdat mijn vrouw GP 4 seasons op haar racefiets heeft wou ik de Pasela's eens proberen, ik heb 28-622 besteld.
Ik woon aan de kust en lekrijden is meestal schelpjes of kleine flinters van stenen hier, beetje extra rolweerstand is geen drama.
Shadow schreef:
za 26 dec, 2020 12:11
...beetje extra rolweerstand is geen drama.
wordt ze sterk van :wink:
Ik heb de winnaar van bijgaande test binnen <https://granfondo-cycling.com/the-best-road-bike-tire/>.
De pasela tg heeft wel de looks, met baard en kekke sokken helemaal af, echter niet de beste rolweerstand;)
SimonJR schreef:
za 26 dec, 2020 11:13
Dank maar deze site heeft geen info over de Road Runner of Pasela.
avic schreef:
za 26 dec, 2020 10:22
https://www.bicyclerollingresistance.com

voila!!
He, jammer, is wel een mooi overzicht over rolweerstanden…je kunt ze natuurlijk wel vragen om een bandje te testen...
Dank je J de Groote voor de link. Interessant. Ik vermoed ook dat de Pasela niet de beste rolweerstand heeft (trekkingmodel). Maar ik heb geen gegevens hierover.
Jammer genoeg ook in dit artikel geen gegevens over de Pasela of de Vee Road Runner, maar het gaf me wel een belangrijke pointer om ook naar gevoel van controle te kijken voor snelheid (en comfort uiteraard). De Prirelli Zero overwoo(/ee)g ik ook nog maar nu lees ik dat die een wel èrg dunne wand heeft.

(Het artikel had iets van weight weenies [weinig relevant met mijn fiets en doel] en hun labo rolweerstand resultaten waren i.v.t. zowel aero- coach als bicyclerollingresistance erg gebiased naar de Italiaanse [chauvinisme?] merken.)

Groetjes,
Simon
SimonJR schreef:
za 26 dec, 2020 18:32
Ik vermoed ook dat de Pasela niet de beste rolweerstand heeft (trekkingmodel). Maar ik heb geen gegevens hierover.
Ik wisselde een Panaracer Pasela PT 28 mm af met een G One Speed TLE 30 mm op mijn zondagse fiets Qua comfort doen ze niet voor elkaar onder, in rolweerstand doet de G One het veel beter al is het een N=1 studie;-) De road.cc reviewer moet niet veel hebben van de Pasela 'urban' banden. Ik vind het fijne banden.
LHTJoost schreef:
za 26 dec, 2020 13:14
Shadow schreef:
za 26 dec, 2020 12:11
...beetje extra rolweerstand is geen drama.
wordt ze sterk van :wink:
Nah ze komen onder mijn racer, haar GP4S zijn net nieuw :lol:
SimonJR schreef:
vr 25 dec, 2020 22:44
Men had me hier voor snelle tochten op m'n Koga ofwel Pasela ofwel GP5k aangeraden. Ik probeerde tevergeefs data over hun vergelijkende rolweerstand, 'plat'weerstand en duurzaamheid te vinden. Heeft iemand hier data of ervaring over?

Als je veel op zoek bent naar data zul je er achter gekomen zijn dat er veel (en vaak strijdige) waarheden verdedigd worden. ( :wink: )

Dus je kan wel zoeken naar meer info, de vraag is hoeveel waarde wil je er aan hechten.
Precies, zelf testen dus :D
Echt niemand meer info over de Vee Road Runner, pretty please? :-D

Grandonneur schreef:
zo 27 dec, 2020 09:05
Als je veel op zoek bent naar data zul je er achter gekomen zijn dat er veel (en vaak strijdige) waarheden verdedigd worden. ( :wink: )
=> Zelf testen (de Vee dan): ik vrees dat het daar op zal neerkomen. Zonder andere eikpunten dan mn tourbanden en oude racebandjes is mijn appreciatie dan in het duister van blissful ignorance. :-D
effe voor mijn duidelijkheid :D .

Gaat het nog steeds om die '96 Koga? if so, die rijdt (mijn ervaring) niet fijn met banden rond de 30-32mm. Minimaal 35mm zoeken, beter nog richting 37-40mm.
Ik heb de 32 mm Pasela Protite (de opvolger van de Tourguard) op mijn stadsfiets in een studentenstad. Noch hiermee noch met de eerdere Tourguard versie heb ik in al die jaren ooit een lekke band gehad. Ik vind het lekker vlotte en comfortabele banden. Op mijn snelle fiets heb ik 35 mm Paselas zonder antileklaag. Die zijn merkbaar soepeler, en een lekke band heb ik er evenmin mee gehad, maar dat was vooral op paden buiten de stad zonder veel rommel. Vroeger had ik op mijn vakantiefiets ook wel Paselas Tourguard (26x1.75) maar die waren toch wat te licht voor dat gebruik, denk ik. Een of twee keer een lekke band gehad, en ook een gescheurde wang.
@Grandonneur: Klopt, die koga!
Hoe krijg jij daar zo'n brede banden onder? De fiets werd geleverd met 32mm banden en zulke staan er ook op: aan weerszijde slechts 10mm clearance, hóógstens, tot de spatborden aan weerszijde. Ik reed mezelf compleet vast in modderige grond. Niet dat ik van plan ben om met racebanden van 33mm in de modder te ploeteren, maar met bredere banden misschien toch wel eens bij noodzaak...

@Wim: Dank je! Heb je enig idee hoe diens rolweerstand en andere eigenschappen is in vergelijking met de Grand Prix 5000 of dergelijke? Mijn bedoeling is om ermee zo 'fris' en vooral zo snel mogelijk over fietsostrades (ipv trein) thuis te geraken over een lange afstand.

PS ik heb de koga ondertussen omgebouwd als 'soortement' koersfiets met drop bars...
SimonJR schreef:
zo 27 dec, 2020 16:23
@Grandonneur: Klopt, die koga!
Hoe krijg jij daar zo'n brede banden onder? De fiets werd geleverd met 32mm banden en zulke staan er ook op: aan weerszijde slechts 10mm clearance, hóógstens, tot de spatborden aan weerszijde.
Zo dus :D . gemeten 38mm, dus idd ongeveer 6-7mm over aan weerszijden, dat zou kunnen kloppen. Dit jaar op vakantie gebruikt op landweggetjes en dergelijke, geen omkijken naar gehad. D'r hebben ook eens 35-622 kojaks op gelegen en die waren mogelijk wel wat sneller maar het rijgedrag was meer onrustig en vermoeiend.

SimonJR schreef:
zo 27 dec, 2020 16:23
PS ik heb de koga ondertussen omgebouwd als 'soortement' koersfiets met drop bars...
Fotooo's... 8)