Additionally, paste this code immediately after the opening tag: koga feathershock, speling horizontaal + verticaal. - Forum Wereldfietser

koga feathershock, speling horizontaal + verticaal.

Een van onze best wel nieuwe (nog de eerste ketting set) Koga's, (het type waar ook onze minister president op rijdt) heeft speling in zijn verende balhoofd, het is een fiets met een feathershock zoals ze dat noemen.
Stuur kan een beetje heen en weer als je het voorwiel vasthoudt, ook zit er speling als je remt, alsof er speling in het balhoofd zit terwijl dit goed is afgesteld.
Forum al nagekeken, wordt gesproken over servicen en afstellen maar ik zie geen post hoe ik dit zou kunnen doen. Wil niet nu al naar een vaste voorvork want het stroomdraadje voorlicht loopt er zo mooi doorheen en 'vroeger' deed hij het goed, lijkt ook onzin om een bijna nieuwe fiets al te moeten voorzien van een nieuwe vork.

Kan iemand aangeven hoe ik hem uit elkaar haal en of ik nog wat kan afstellen? Iemand al geprobeerd er een vaste vork van te maken door het systeem te blokkeren?
Is een gebruikte (niet gestolen), zonder boekje en geen garantie meer. (of heeft iemand ervaring met coulance Koga bij dit probleem?)
Als het goed is kunnen ze dit bij een KOGA dealer wel afstellen, als je het zelf wil proberen lijkt me het een kwestie van uit elkaar halen en kijken waar het hem in zit, maar dat moet je wel snappen...
We hebben er het al eens over gehad:

viewtopic.php?t=16008
Ik heb nog z'n Feathershock vork werkloos staan, toen ik de fiets tweedehands kocht was er al speling op en de vering vond ik geen toegevoegde waarde.

Met een vervangende vork met wat flex en bredere banden vindt het ik rijgedrag stukken comfortabeler.

Ik doe eigenlijk al het onderhoud aan mijn fietsen zelf maar en heb gekeken naar de vork maar heb geen idee hoe te beginnen zelfs. Ik vermoed dan ook dat reparatie bij een fietsenmaker duur uit kan pakken.
Shadow: dat item heb ik gelezen, staan geen ervaringen hoe uit elkaar te krijgen.

Daulgari: doe ook al het onderhoud zelf, maar heb het rubber opgetild en ook niet gezien wat ik er mee kan...
Hoopte dat er iemand wat tips heeft.
Naja, vervangen voor een vaste vork is het beste dus...
Maar er staat ook niet een handleiding op het net over hoe en wat, daarom zei ik dus al; als je dat niet ziet bij het uit elkaar halen dan zou ik hem weg brengen en het laten doen.