Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gazelle Davos voorvork met vering is kapot - Forum Wereldfietser

Gazelle Davos voorvork met vering is kapot

Hallo,

Ik ben Kobus, 36 jaar en uit Amsterdam. Nieuw op het forum want ik heb een probleem en ik hoop dat iemand me misschien verder kan helpen. Afgelopen week is mijn fiets (geparkeerd) bij het voorwiel aangereden door een auto. De voorvork is afgeknapt op de vering.
Ik heb de balhoofdbuis van het frame gedemonteerd en het wiel uit, wat er nog van de voorvork over is, gehaald.
Zie ook foto's. (eerste foto is niet mijn fiets, maar ter illustratie waar de boel is afgeknapt.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat is nu wijsheid? Moet ik een hele nieuwe voorvork kopen of kan ik ook alleen een nieuwe balhoofdbuis met de vering poten kopen? Want de rest van de vork, incl lamp en bekabeling zijn allemaal prima. En ik kan exact dezelfde vork overigens ook niet vinden. Dus, weet iemand of je ook onderdelen van de vork kunt krijgen? En waar dan?
Hoe krijg ik die vering überhaupt los van de vork?

Alvast bedankt voor je hulp.
Groeten,
Kobus
Ik zou een nieuwe fiets kopen eerlijk gezegd, als die vork er zo uit ziet zal het frame ook een tik gehad hebben :shock:
1.png
2.jpg
3.jpg
4.jpg


Ik heb de foto's even op het forum gezet, dan blijven ze behouden, externe hosters geven soms na een week al gezeur...
@Kobus: Voor welke fietsvakantie wil je de fiets gebruiken?
Shadow schreef:
zo 06 dec, 2020 18:39
Ik heb de foto's even op het forum gezet, dan blijven ze behouden, externe hosters geven soms na een week al gezeur...
Ik neem aan dat je de fotograaf netjes om toestemming hebt gevraagd...? :roll:

Kobus heb je die automobilist niet te pakken gekregen?
Ik zou de rest van die fiets toch ook na laten kijken voordat je geld uitgeeft aan een nieuwe vork.
Je moet dat vergelijken met wat een tweedehands kost, niet met wat een nieuwe fiets kost.
Mocht het restant van de fiets écht goed zijn dan wordt er nog best wel een hoop op marktplaats aangeboden. Misschien het veiligste om frame en vork compleet te kopen en wat nog goed is over te zetten.

In dit frame zou ik weinig vertrouwen meer hebben.
Leon schreef:
zo 06 dec, 2020 20:02
Ik neem aan dat je de fotograaf netjes om toestemming hebt gevraagd...? :roll:


Staat er een watermerk in? Nee.
Voorraad azijn weer aangevuld Leon?