Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hydraulische velgrem, maar dan niet van Magura ;) - Forum Wereldfietser

Hydraulische velgrem, maar dan niet van Magura ;)

Tijdens mijn zoektocht naar hydraulische trommelremmen voor de fiets ben ik ooit eens bij Alhonga uitgekomen. Een Taiwanees bedrijf die hydraulische fietsremmen maakt, maar waar (op zijn zachts gezegd) niet heel veel over te vinden is.

Voor een tourfiets met cantilevers was ik aan het kijken naar de optie voor hydraulische velgremmen, en hoewel we allemaal natuurlijk Magura kennen, is die al heel lang niet meer te gebruiken met een racestuur omdat hydraulische remmen tegenwoordig andere verhoudingen gebruiken.

Dat gezegd hebbende, wat denken jullie van de Pavolution Boxer? Ik zou eens moeten vragen bij hen of dit compatibel is met bijvoorbeeld Shimano GRX remgrepen. Race grepen + cross-lever grepen voor wel heel veel posities. :)

Meer foto's zijn te vinden op deze Roemeense (?) webshop en deze Nederlandse winkel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingen van Playbike.ro

Ach en anders gaan er gewoon de hele leuke Dia-Compe 999 cantilevers op. ;)
DiaCompe is natuurlijk 100x mooier 8)

Verwacht niet dat deze remmen op de één of andere manier met road brifters combineren. Omdat disc nu eenmaal veel minder mm's hoeft te verplaatsen om de blokken hun werk te laten doen.
Het grote verschil bij Magura velg- en schijfremmen is de druk waarmee ze werken, even uit mijn blote hoofd 5bar bij velg en 15bar bij schijf, daarom zijn de leidingen ook anders.
Het lijkt er op dat jullie gelijk hebben. Heb ondertussen ook nog geen enkele reactie gehad van het bedrijf via Facebook, maar kan wel zien dat ze het gelezen hebben. Ik zou ze graag willen mailen of via de website zelf benaderen, maar beetje dom als bedrijf dat je contactformulier het al maanden niet doet.