Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sparta Pickup classic 3 versnelling naaf geluid - Forum Wereldfietser

Sparta Pickup classic 3 versnelling naaf geluid

Hallo ik ben nog nieuw dus het kan zijn dat ik een paar fouten maak hier.

Weet niet of deze vraag al eerder is gesteld maar zag niets in zoek resultaten.

Zo wel dan hoor ik het graag.

Ik heb namelijk ongeveer 7 maanden geleden een nieuwe sparta pickup classic gekocht met een shimano nexus 3 naaf eronder ( meen ik ).

Al sinds het begin zo een beetje heb je het gevoel dat je ketting tegen de kunstoffen kast aan schuurt, en je hoort het ook een beetje heb ik het gevoel. In ieder geval voel je het aan je voeten. Maar dit gebeurt soms en meestal als je terug schakelt van ze 2 naar ze 1 en in zijn 1 blijft fietsen en als je optrekt in ze 1 van een stoplicht. dus het gebeurt altijd in de 1e versnelling meteen bij het terug schakelen van 2 naar 1. Van 3 naar 1 ook denk ik weet niet zeker

Maar het schurende geluid die die je ook een beetje voelt gebeurt alleen in de 1e versnelling, dus niet in 2 en 3. dat weet ik bijna 100 procent.

Dus het is in ieder geval niet een ketsende geluid van een ketting tegen de ketting kast aan ketst.

mijn ervaring is als ik dat schurende geluid/gevoel weer hoor dan stop ik een halve seconde met trappen en dan trap ik weer door waardoor het weer niet meer een schurende geluid geeft.

De vraag is. kan het zo zijn dat er iets in de 3 versnellings naar versleten is of een ringetje ergens mist waardoor hij dit doet of maakt het voor de rest niks uit, aangezien ik me fiets nog wel beetje nieuw is.

Ik hoor het graag!
Ik zou beginnen met het afstellen van de versnellingen. Google eens op 'afstellen nexus 3'. Als je fiets maar 7 maanden oud is zou ik even terug gaan naar de fietsenmaker, het nastellen van versnellingen en remmen hoort meestal gewoon bij de service en is binnen een minuutje te doen.
Groot nadeel van fietsen met hardkunststof kettingkast is dat de ketting altijd wel ergens aanloopt. Kettingkast eraf is de beste oplossing.
Als je er zelf niet veel van weet en de fiets is nog zo nieuw dan kun je het best even naar de fietsenmaker gaan. Als het een goede fietsenmaker is en het is alleen de afstelling dan laat hij het je in een halve minuut zien hoe je die naaf afstelt.
Maar je moet er niet mee doorfietsen totdat de garantie er af is of er iets stuk is, mocht dat kunnen.
Hallo,

Ja maar heeft nu opeens de hele wereld geen verstand van 3 versnellings naaf techniek ?

er zit toch 4 planeet tandwielen ofzo en 2 tandwielen.

ik dacht dan maak ik het zelf wel.

nouja. anders breng ik hem terug.

Bedankt.
https://www.youtube.com/watch?v=RMnsfB9a30I

Aan een fiets van 7 maanden oud ga je niet zelf knutselen. Dan kan je de garantie verder ook gedag zeggen. Maar als je het toch wil doen mag je van ons best je wiel uit elkaar halen.

Google zelf even op afstellen van een nexus 3 naaf.
In het bijgevoegde filmpje wordt uitgelegd hoe het gaat.