Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin eTrex 25 touch: Map Database Full - Forum Wereldfietser

Garmin eTrex 25 touch: Map Database Full

Sinds kort ben ik in het bezit van een refurbished Garmin eTrex 25 touch, nadat de aan/uit van mijn vorige eTrex het had begeven.
Nu krijg ik bij het opstarten de volgende melding: Map Database Full.
Wat is de oorzaak, hoe kan ik het verhelpen?
De melding is mij onbekend maar ik zou eerst een factory reset doen als ik een refurbished toestel zou krijgen, daarnaast even kijken of de losse SD-kaart er wel goed inzit en indien nodig een firmwareupdate doen. En dan pas kaarten op de GPS gaan zetten (het beste op de SD-kaart aangezien die vaak een grotere opslagcapaciteit hebben.
Hoeveel kaarten heb je erop geïnstalleerd? Er is een maximum aan het aantal kaarttegels dat een GPS kan indexeren.
Ik heb 1 SD kaartje van 16 Gb geïnstalleerd, met snelheid=10
Op dit SD kaartje staan m.n. een aantal kaarten
Met het programma JaVaWa Device Manager kun je een controle laten uitvoeren op dat kaartje. Problemen met kaarten kan het ook vaststellen.

Te downloaden hier:
https://www.javawa.nl/jdm.html
en met JaVaWa Device Manager (JDM) kun je ook een rapport genereren (via Extra>Rapportage) en de link hier online zetten. Kunnen de gps-experts jouw toestel en sd-kaart analyseren voor wat betreft de aanwezige data/kaarten.
Frank schreef:
vr 23 okt, 2020 00:44
Hoeveel kaarten heb je erop geïnstalleerd? Er is een maximum aan het aantal kaarttegels dat een GPS kan indexeren.
Dit kan, max. aantal kaarten is ca. 20, kaarttegels(kaartsegmenten) is max. 4.000 (intern geheugen+sd) kaart. Je moet er dan wel heel wat grote kaarten opzetten. Openfietsmap EU is bijvoorbeeld 2.160 kaartsegmenten. Topo Pro Germany v7 is bijvoorbeeld 722 kaartsegmenten. Maar de nieuwe v9 gebruikt andere compressietechnieken en heeft 'maar' 163 segmenten.
Staan er ook nog de TopoActive kaarten op (SW ca. 520 en NE ca. 800) dan gaat het hard richting de 4.000 kaartsegmenten met de kaarten die ik als voorbeeld genoemd heb.

Maar ik zou zelf eerst een harde reset doen en firmware-update indien nodig. Dit alles zonder sd-kaart en dan verder opbouwen.
Even up....
@Valentijn: ben je al wat verder of er uit?
Nee nog niet.
Ik ben er de afgelopen dagen niet mee bezig geweest, want ... inderdaad Corona verschijnselen
Doe rustig aan, sterkte ermee.